لیلا ابوعلی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به موفقیت و کسب رتبه دومی امیر رضا خزایی از دبیرستان شاهد نوشهر در نخستین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای کشور، اظهار کرد: این جشنواره از سوی وزارت آموزش و پرورش با هدف تشویق دانش آموزان به فعالیت های پژوهشی ، ایجاد زمینه طراحی ، انجام پروژه های تحقیقاتی و تقویت فرهنگ مطالعه تحقیق و پژوهش برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه امیر خزایی موفق به کسب رتبه دوم کشوری در محور ادبیات گرایش داستان نویسی شد ، افزود: این مسابقه ابتدا در مرحله استانی برگزار و سپس برگزیدگان به مرحله کشوری راه یافتند که دانش آموز نوشهری پس از کسب رتبه اول استانی به مرحله کشوری راه یافت و در آنجا موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.
ابوعلی در ادامه در خصوص اهداف تشکیل این پژوهش سراها گفت: پژوهش سراهای دانش آموزی وابسته به وزارت آموزش و پرورش یک مرکز علمی پژوهشی است که به منظور شناسایی استعدادهای دانش آموزان و پرورش خلاقیت های آنها از سال ۱۳۸۵ تاسیس شده است.
مدیر پژوهش سرای شهرستان نوشهرتصریح کرد: هدف از آن شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد و علاقهمند متناسب با نیازهای کشور، تسهیل دستیابی دانش آموزان به یافته های جدید علمی پژوهشی و حمایت از دانش آموزان پژوهشگر بوده و یکی از فعالیت های شاخص پژوهش سرا هدایت دانش آموزان به شرکت در جشنواره علمی پژوهشی کشوری است.
ابوعلی ادامه داد: زمینه های فعالیت پژوهش سرا شامل آموزش روش های مبتنی بر پژوهش، برگزاری جشنواره ها و مسابقات علمی، حمایت مالی از طرح های دانش آموزی، تعامل اثربخش با مراکز رشد پارک های علم و فناوری و مراکز تحقیقاتی است.
وی با بیان اینکه راه یابی این طرح ها به مرحله استانی و کشوری نیازمند فعالیت و تلاش زیادی است ، تاکید کرد: از زمانی که مدیریت این مرکز به عهده من گذاشته شده است حدود چهار طرح به سطح استانی راه یافت و طرح امید خزایی نیز به مرحله کشوری راه پیدا کرد و حائز رتبه شد.
انتهای پیام
نظرات