• پنجشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99102519057

شهردار شیراز:

مستقل از هر اندیشه سیاسی به میراث معنوی ملت احترام بگذاریم

مستقل از هر اندیشه سیاسی به میراث معنوی ملت احترام بگذاریم

ایسنا/فارس شهردار شیراز گفت: مستقل از هر گرایش فکری و اندیشه سیاسی، باید به میراث معنوی و شهدای ملت احترام بگذاریم و بزرگی شهدا، غرور ملت و از خودگذشتگی جوانان ۱۶ و۱۷ ساله و صبر پدر و مادرانی که مصیبت‌هایی بر آنها وارد شد را پاس بداریم.

حیدر اسکندرپور پنج‌شنبه ۲۵ دی در آیین تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام در آرامستان بهشت احمدی شیراز، بیان کرد: ما همه خانواده این شهدا هستیم و به سوگ آنها می‌نشینیم.

او افزود: دو شهید عزیزی که امروز در این آرامستان به خاک سپرده می‌شوند ۱۹ و ۲۱ ساله بودند که در جبهه‌های جنگ حاضر شدند اما امروز کدام یک از ما حاضر هستیم فرزند نوجوان و جوان خود را جلوی آتش جنگ و خمپاره بیندازیم؟ 

شهردار شیراز ادامه داد: پدران و مادران ما نسل عجیبی بودند؛ نسلی که از عزیزان خود به راحتی می‌گذشتند و چند شهید در یک خانواده تقدیم انقلاب کردند.

او با بیان اینکه شهدای گمنام داستان دیگری دارند، گفت: سال‌های زیادی است که بسیاری از مادران و پدران همچنان منتظر یک تماس کوتاه از فرزندان خود هستند.

شهردار شیراز با بیان اینکه شهدای گمنام در خاکسپاری هم به گمنام هستند، عنوان کرد: گاهی شهدای گمنام را در مکان‌هایی تدفین کرده‌ایم ‌که کمتر تردد مردمی وجود دارد.

اسکندرپور تاکید کرد: وظیفه اخلاقی و میهنی تک تک ماست که به شهدای گمنام سر بزنیم و رشادت‌ها و از خودگذشتگی آنها را یادآوری کنیم.

فرمانده دانشکده علوم و فنون زرهی نیز در این مراسم بیان کرد: امروز و دیروز از روزهای خوب زندگی ما بود چون فضای شهر عطرآگین به حضور شهدایی شده که سالیان زیادی است ملکوتیان به جای پدر و مادر و خویشان برای آنها عزاداری می‌کنند.

سردار دانشمندی با بیان اینکه تنها خداست که می‌تواند ما را به خیر، نیکی و زیبایی نزدیک کند، گفت: توجه به خدا و سپاسگزاری به درگاه خداوند برای همه نعمت‌هایی که به ما داده به ویژه نعمت وجود شهدا کلید کار ماست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha