• چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99102418078
  • خبرنگار : 71129

پایان کنگره حزب حاکم کره شمالی با تاکید بر افزایش قدرت نظامی

پایان کنگره حزب حاکم کره شمالی با تاکید بر افزایش قدرت نظامی

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (چهارشنبه) همزمان با پایان کنگره حزب حاکم پس از هشت روز گفتگوهای سیاست‌گذاری آن گزارش کرد، رهبری کشور خواستار افزایش قدرت نظامی و بازدارندگی بیشتر جنگ اتمی شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هشتمین کنگره حزب حاکم کره شمالی کمتر از دو هفته مانده به روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا و در بحبوحه توقف مذاکرات اتمی کره شمالی برگزار شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی از پایان این کنگره گزارش کرد: ما باید هر کاری از دستمان بر می‌آید برای تقویت بازدارندگی جنگ اتمی خود انجام دهیم و در عین حال، ظرفیت‌های نظامی قوی تری برای خود ایجاد کنیم.

از زمان اعلام مهلت قانونی اعلام شده برای آزمایش موشک‌های بالستیک هسته‌ای و قاره‌پیما در سال ۲۰۱۸، کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی خواستار ادامه تولید تسلیحات اتمی برای زرادخانه خود و انجام چندین آزمایش موشکی کوچکتر شده است.

در همین حال، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون و یکی از اعضای کمیته مرکز حزب حاکم کره شمالی نیز ارتش کره جنوبی را بابت نظارت بر رژه پیونگ یانگ مورد انتقاد قرار داد و در بیانیه‌ای جداگانه نوشت: این اقدام از سوی سئول یک رویکرد خصمانه در قبال کره شمالی است.

ارتش کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد، نشانه‌هایی را رهگیری کرده که نشان می‌دهد کره شمالی یک رژه نظامی در یکشنبه شب برای کنگره انجام داده است.

اظهارات خواهر کیم جونگ اون پس از آن مطرح شد که مون جائه این،‌ رئیس جمهوری کره جنوبی به مهندسی کمک برای مذاکرات متوقف شده اتمی متعهد شد.

کنگره حزب حاکم که برای هشت روز در پیونگ یانگ انجام شد، نخستین از ۲۰۱۶ و دومین از ۱۹۸۰ بوده است.

همچنین قرار است نشست مجمع عالی خلق یا پارلمان کره شمالی روز یکشنبه برگزار شود و در آن درباره قانونی تصمیم گیری و بحث می‌شود که درباره برنامه اقتصادی پنج ساله و بودجه دولتی است.

مقام‌های کره شمالی که در نشست کنگره حضور داشتند ماسک بر صورت داشتند و این مساله سوالاتی را درباره استانداردهای مربوط به خط مشی‌های مقابله با کروناویروس در این کشور مطرح کرده است.

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های دولتی این کشور در روز سه شنبه نشان داده که مقام‌های کره شمالی با ماسک‌های آبی رنگ در جلسه کنگره حضور داشتند.

همچنین در این تصاویر دیده می‌شود که مقام‌ها در نزدیک یکدیگر نشسته بودند اما ماسک داشتند.

این تصاویر با نشست‌های قبلی که هزاران شرکت کننده از جمله رهبر کره شمالی در آن حضور داشتند تفاوت دارد چون در آن نشست‌ها، هیچکس ماسکی بر صورت نداشت.

مشخص نیست که چرا شرکت کنندگان بعد از روزها بدون ماسک، به طور ناگهانی ماسک صورت زده‌اند.

کره شمالی مدعی است که هیچ مبتلا به ویروس کرونا نداشته اما از اوایل سال گذشته میلادی اقدامات و تدابیری را برای مقابله با این ویروس در نظر گرفته است که شامل بستن مرزها و وضع محدودیت‌های شدید می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha