• چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99102418047
  • منبع : نمایندگی اردبیل

اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، جایگاه کسب و کارهای خانگی را تقویت می کند

اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، جایگاه کسب و کارهای خانگی را تقویت می کند

ایسنا/اردبیل جلسه تشریح روند اجرای طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» با حضور جمعی از دهیاران  شهرستان های گرمی مغان و انگوت برگزار شد.

در این جلسه عضو دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با اشاره به روند اجرای این طرح ملی در استان، گفت: این طرح ملی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به همت جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح در سراسر کشور در حال اجرا است.

محمد فتوحی با بیان اینکه اجرای این طرح فرصت مناسبی را برای متقاضیان راه اندازی کسب و کارهای خانگی در استان فراهم می کند، ادامه داد: رشته‌های تولیدات چرم دست‌دوز، قالی‌بافی، بافندگی تابلوفرش، خیاطی لباس، رودوزی سنتی، گلیم‌بافی، بسته‌بندی عسل، تولیدکننده گیاهان دارویی، ویرایشگر متون، مترجمی، برنامه‌نویسی و انیماتور از اولویت‌های شغلی قابل ثبت‌نام این طرح در استان اردبیل است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت و پتانسیل شهرستان‌ها استان توسط جهاددانشگاهی شناسایی و در این طرح معرفی شده است، تصریح کرد: در این طرح زمینه لازم برای توانمندسازی، مشاوره و آموزش متقاضیان جهت ایجاد کسب و کار و درآمد پایدار فراهم می‌شود که این امر به رفع دغدغه اشتغال کمک خواهد کرد.

عضو دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به ثبت‌نام بیش از دو هزار و 700 متقاضی مشاغل خانگی در استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: با تعامل سازنده با پیشران‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و اطلاع‌رسانی متولیان اشتغال به متقاضیان شهرستان‌ها می‌توان به کسب و کارهای کوچک خانگی جهت داد و به رونق اقتصاد خانوارها کمک کرد.

فتوحی ادامه داد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به دلیل آسیب شناسی طرح‌های اجرا شده در گذشته و توجه به بازار عرضه محصولات، طرحی کامل و اثر بخش خواهد بود.

وی یادآور شد: ظرفیت و استعدادهای خوبی در استان وجود دارد که امیدواریم با هم افزایی در اجرای موفق این طرح، این استعدادها شکوفا و دغدغه اشتغال برطرف شود و جایگاه کسب و کارهای خانگی ارتقاء یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha