• سه‌شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99102317612
  • خبرنگار : 71610

استقبال تشکیلات خودگردان فلسطین از نشست چهارجانبه قاهره

استقبال تشکیلات خودگردان فلسطین از نشست چهارجانبه قاهره

تشکیلات خودگردان فلسطین از نشست وزیران خارجه مصر، اردن، فرانسه و آلمان در راستای تلاش برای احیای روند صلح فلسطین و رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی گفت که فلسطین از نشست چهارجانبه وزیران خارجه مصر، اردن، فرانسه و آلمان در قاهره استقبال می‌کند.

وی در این باره گفت: ما با این گروه در ارتباط هستیم و این گروه توجه ویژه‌ای بر ترمیم شکاف ایجاد شده توسط کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه (متشکل از آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و سازمان ملل) و نبود یک چشم‌انداز سیاسی برای حل و فصل مسئله فلسطین بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی دارد.

المالکی ادامه داد: تداوم عدم فعالیت کمیته چهارجانبه صلح منجر به پیامدهای سیاسی عمده‌ای در روند کلی صلح خواهد شد و ما خواستار بیشتر شدن فعالیت گروه اروپایی-عربی برای از سرگیری مذاکرات طبق قانون بین‌الملل هستیم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش بر اهمیت نشست علنی شورای امنیت تأکید کرد که قرار است ۲۶ ماه جاری میلادی (هفتم بهمن) برای بررسی اوضاع خاورمیانه و مساله فلسطین برگزار شود.

المالکی ادامه داد، آنچه جلسه بعدی شورای امنیت را متمایز می‌کند این است که این جلسه تحت ریاست تونس برگزار خواهد شد که انتظار می‌رود اهمیت مساله فلسطین، پرونده شهرک سازی و دیگر نقض‌های رژیم اشغالگر را برجسته کند.

وزرای خارجه مصر، آلمان، فرانسه و اردن شامگاه دوشنبه نشست چهارجانبه‌ای را با هدف تلاش برای احیای روند صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی انجام دادند.

در این نشست اقدامات لازم برای پیشبرد روند صلح خاورمیانه و فراهم کردن یک فضای مناسب برای ازسرگیری مذاکرات میان فلسطین و رژیم صهیونیستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزرای خارجه مصر، آلمان، فرانسه و اردن همچنین اعلام کردند که نشست آتی این کمیته چهارجانبه در پاریس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha