• سه‌شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99102317590
  • خبرنگار : 30054

معرفی برخی از بهترین موزه های کانادا

معرفی برخی از بهترین موزه های کانادا

یک راه عالی برای گشت و گذار و تجربه یک مقصد جدید، دادن یک نرمش حسابی به ذهنتان است؛ آن هم با آشنایی بیشتر با فرهنگ، هنر و تاریخ آن سرزمین از طریق موزه‌هایش.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام بست کانادا، اگر مشتاق باشید در مورد تاریخ اعجاب‌انگیز (و به شکل غافل‌گیرکننده‌ای طولانی) مونترال بدانید، از گشتن در گالری‌های هنری لذت ببرید یا در مورد فرهنگ مردمان اولیه کانادا بدانید، موزه‌های این کشور بهترین گزینه‌هایتان خواهند بود.

در ادامه می‌خواهیم برخی از جذاب‌ترین موزه‌های این کشور را به شما معرفی کنیم.

موزه مردم‌شناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور

موزه مردم‌شناسی ونکوور مکانی ایده‌ال برای غرق کردن خودتان در تاریخ و فرهنگ مردمان بومی استان بریتیش کلمبیا کانادا است. با این که این موزه برای آگاهی‌رسانی و دادن توجه به فرهنگ‌های جهانی در مقیاس عام تشکیل شد، اما تاکیدی ویژه بر مردمان اولیه کانادا از این استان دارد.

کنده‌کاری‌ها، ستون‌های آیینی و آثار هنری موجود در این موزه، برخی از بهترین نمونه‌ها در تمام دنیا هستند. مجموعه‌ی فوق‌العاده با ارزش این موزه در ساختمانی بی‌نظیر با پنجره‌های از سقف تا کف جای گرفته است؛ این ساختمان برنده جایزه‌های مختلف طراحی، منظره‌ای تماشایی و نفس‌گیر از محیط اطراف را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

موزه سلطنتی انتاریو در تورنتو

حتی اگر به طور معمول یک موزه‌رو حرفه‌ای نباشید، بعد از گرفتن ویزای کانادا نباید سر زدن به موزه سلطنتی کانادا یا همان ROM را از قلم بیاندازید. معماری جالب‌توجه و جذاب این موزه تنها بخشی از جذابیت آن است: گویی یک کریستال بسیار عظیم از آسمان و بر روی یک ساختمان قدیمی سنگ‌آهکی سقوط کرده است.

در داخل آن شما با دنیایی اسرارآمیز و خارق‌العاده از آثار هنری، فرهنگی و طبیعی روبه‌رو خواهید بود؛ آثاری که از سراسر جهان جمع‌آوری شده‌اند و این موزه را به بزرگترین و پر بازدیدترین موزه تمام کانادا تبدیل کرده‌اند. این موزه منزلگاه بیشتر از ۱۳ میلیون اثر هنری، طبیعی و فرهنگی مختلف است که در مجموع در داخل ۴۰ گالری و نمایشگاه جای گرفته‌اند.

موزه رویال آلبرتا در ادمونتون

موزه رویال آلبرتا بزرگترین موزه در تمام بخش غربی کانادا است. این موزه بیشتر از ۷۰۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی دارد که در آن میلیون‌ها قطعه با تمرکز بر طبیعت شگفت‌انگیز این استان به نمایش در آمده‌اند.

در این موزه شما می‌توانید ابزارهای استفاده شده توسط انسان‌هایی را ببینید که بیشتر از ۱۰ هزار سال قبل در این نقطه از کره خاکی زندگی می‌کردند؛ در مورد جوامع مهاجری اطلاعات به دست آورید که هویت کنونی این استان را شکل داده‌اند و همچنین داستان‌های شجاعت آلبرتایی‌ها در مسائل جنگی و سیاسی دوران گذشته را بشنوید.

یکی از جاذبه‌های این موزه گالری حشره‌ها است که در آن مجموعه‌ای جالب‌توجه از عنکبوت‌ها و دیگر حشرات از این منطقه و دیگر مناطق نگهداری می‌شوند.

موزه رمای مدرن در ساسکاتون

یکی از تازه‌واردهای خانواده موزه‌ها در کانادا، موزه رمای مدرن است که خیلی زود توانسته شهرتی ملی به عنوان بهترین موزه آثار هنری معاصر در تمام کشور را برای خودش دست و پا کند.

این موزه در سال ۲۰۱۷ و با هدف به نمایش گذاشتن کارهای هنری هنرمندان محلی (با تمرکزی ویژه بر آثار هنری معاصر مردمان بومی) و بین‌المللی راه‌اندازی شد.

موزه رمای همچنین کامل‌ترین مجموعه خط‌برش‌ها و بیشتر از ۲۰ کار سفالی پیکاسو را در خود جای داده است. وقتی به این موزه سر زدید، حتما در رستوران موزه یک وعده غذای عالی نوش جان کنید، جایی که به دستورپخت‌های قدیمی رنگ و بویی مدرن داده شده است.

موزه تاریخ و باستان‌شناسی مونترال

کانادایی که امروز به این شکل می‌شناسیم، در سال ۲۰۱۷ صد و پنجاه ساله شد و به همین خاطر کشوری جوان شناخته می‌شود. البته جستجوگران فرانسوی خیلی زودتر از زمانی که کانادای انگلیسی شکل بگیرید، شهرهای خود را در ساحل شرقی این کشور بنا کردند.

در واقع زمانی که کانادا تولد ۱۵۰ سالگی خود را جشن می‌گرفت، مونترال خود را برای تولد ۳۷۵ سالگیش آماده می‌کرد. در نتیجه کلی چیز برای دانستن در مورد تاریخ این شهر وجود دارد و بهترین نقطه برای شروع، برای شمایی که ویزای کانادا را گرفته‌اید، موزه تاریخ و باستان‌شناسی این شهر است.

برخی از آثار به نمایش در آمده در این موزه، مربوط به زمان به وجود آمدن این شهر هستند. بچه‌ها هم عاشق این موزه خواهند شد، چرا که یک بخش اختصاصی برای آنها در نظر گرفته شده و بچه‌ها می‌توانند همراه با دیگر اعضای خانواده یک تجربه باستان‌شناسی داشته باشند.

موزه طبیعت کانادا در اتاوا

در موزه طبیعت کانادا شما می‌توانید در مورد تاریخ طبیعی این سرزمین اطلاعاتی ارزشمند به دست آورید. در گالری فسیل‌ها، مهمانان موزه می‌توانند از مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از مدل‌های اندازه واقعی از فسیل‌های دایناسورها دیدن کنند.

گالری پستانداران به برخی از نمادین‌ترین جانداران ساکن در این سرزمین مانند خرس‌های گریزلی و گوزن‌های شمالی اختصاص داده شده است.

کسانی که می‌خواهند به سفر بروند، توجه کنند که به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، سفر به کشورهای گوناگون هم‌اکنون محدودیت‌هایی دارد. در مورد این محدودیت‌ها باید تابع دستورهای وزارت بهداشت بود.

انتهای رپرتاژ آگهی