• دوشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99102216557
  • خبرنگار : 50180

احتمال تقلبِ دانش‌آموزان در امتحانات غیرحضوری

یک مسئول: جای نگرانی نیست

یک مسئول: جای نگرانی نیست

ایسنا/کرمانشاه این روزها که امتحانان دانش آموزان به دلیل شرایط کرونایی به شکل غیرحضوری برگزار می شود، این نگرانی برای برخی خانواده‌ها و دانش آموزان ایجاد شده که ممکن است برخی دانش آموزان با "تقلب" نمرات بالاتری را نسبت به دیگر دانش آموزان کسب کنند و نتیجه آن در ارزیابی‌های صورت گرفته و حتی پذیرش در کنکور سراسری خود را نشان داده و باعث تضییع حق دانش آموزانی شود که بدون تقلب و با آموخته‎های خود در این آزمونهای غیرحضوری شرکت کرده‌اند.

فردین یاوری رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری امتحانات دانش‌آموزان به شکل غیرحضوری بر اساس تصمیمات ستاد کرونا برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: از آنجایی که تنها نمرات امتحانات نهایی در کنکور سراسری تاثیرگذار است که آنها هم به صورت حضوری برگزار می‌شود، لذا خانواده‌ها و دانش‌آموزان نگرانی از بابت امکان تقلب برخی دانش‌آموزان در امتحانات غیرحضوری نداشته باشند، چون نتایج این ارزشیابی‌ها به سود یا زیان دیگر دانش‌آموزان نیست.

یاوری سپس به تدابیر آموزش و پرورش برای کم کردن میزان تقلب دانش‌آموزان در امتحانات اشاره کرد و گفت: برای کم کردن احتمال تقلب دانش آموزان تلاش شده تا سوالات امتحانی متناسب با این فضا طراحی شود، کما اینکه در گذشته نیز برخی از معلم‌ها امتحانات کتاب باز یا به اصلاح "اپن بوک"را برگزار می‌کرده‌اند که در آن امتحانات دانش‌آموزان مجاز به استفاده از کتب درسی خود هستند.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل اموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: در امتحانات کتاب باز، آزمون از نظر تنوع سوالات و زمان‌بندی بگونه‌ای برگزار می شود که دانش‌آموزان تنها در صورت تسلط به کتاب های درسی قادر به پاسخگویی به آن سوالات هستند.

یاوری با اشاره به ضرورت همراهی خانواده‌ها برای کاهش تقلب در امتحانات مجازی، گفت: از خانواده‌ها خواسته شده بر نحوه امتحان دادن فرزندان خود در فضای مجازی نظارت داشته باشند تا احتمال تقلب آنها در امتحانات کم شود.

یاوری در ادامه با اشاره به اجتناب‌ناپذیر بودن تقلب در امتحانات، گفت: حتی در امتحانات حضوری هم امکان تقلب دانش آموزان صفر نیست و همواره هستند دانش آموزانی که در امتحانات تقلب می کنند.

یاوری در ادامه با بیان اینکه تصمیم‌گیری در مورد نحوه برگزاری امتحانات با شورای مدرسه بوده، اضافه کرد: در نهایت تصمیم گیری نهایی در مورد نحوه ارزشیابی دانش‌آموزان با معلم‌ها است، لذا اگر معلمی ببیند که دانش‌آموزی در ارزشیابی‌های روتین نمرات قابل قبولی نداشته اما نمرات امتحانی او بالا است، این اختیار را دارد تا نمره او را بر اساس جمع بندی فعالیت‌های طول سال تحصیلی دانش‌آموز در کارنامه او لحاظ کند.
 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha