• پنجشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۹ / ۲۲:۵۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99101814040
  • منبع : نمایندگی مرکزی

مطهری:

بسیج فرهنگیان اینروزها بدنبال پر کردن خلاء پرورش در کشور است

بسیج فرهنگیان اینروزها بدنبال پر کردن خلاء پرورش در کشور است

ایسنا/مرکزی رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: اینروزها به دلیل عدم حضور دانش آموزان در مدارس، مسئله پرورش مغفول مانده و نیازمند کار انقلابی دارد، لذا بسیج فرهنگیان در سطح کشور با برنامه ریزی های جدی به دنبال پرکردن این خلاء است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار عباس مطهری در جمع بندی سفر خود به استان مرکزی در دیدار با فرمانده سپاه روح الله اظهار کرد: از اسفند ۹۸ تا مهر ۹۹ عمده فعالیت بسیج فرهنگیان مشابه سایر اقشار تخصصی بسیج در راستای کاهش آسیب های بیماری کرونا است که در برخی از نقاط کشور جهاد آموزشی شکل گرفته و خوشبختانه مورد استقبال معلمان و خصوصا جوانان قرار گرفته و موجب خیرات زیادی شده است.

وی افزود: از ابتدای مهرماه که مدارس در سطح کشور بازگشایی شد با توجه به رصدی که از وضعیت داشتیم به این نتیجه رسیدیم که سه فعالیت مهم و تخصصی در ذیل کمک مومنانه و سایر اقدامات باید اتفاق بیفتد. اولین فعالیت مهم، تقدیر از زحمات دلسوزانه معلمان طی این دوران است که با توجه به آموزش مجازی، بسیاری از معلمان بیش از گذشته برای کار آموزش وقت می گذارند که در این مسیر به آنها آسیب هایی وارد شده است.

مطهری گفت: در این راستا مجاهدت های خاموش معلمان را به عنوان مدافعان عرصه تعلیم و تربیت شاهد بودیم و با یک اقدام جهادی تقدیر عمومی از جامعه معلمان را در دستور کار قرار دادیم. تقدیر از مجاهدت های گمنام مدافعان عرصه تعلیم و تربیت در راستای ایجاد انگیزه و تقویت روحیه آنها بسیار اثرگذار بود که امیدواریم با همکاری و مشارکت وزارتخانه و سایر دستگاه ها تا هفته گرامیداشت معلم شاهد تقدیر ۱۰۰ درصدی از جامعه معلمان باشیم.

وی افزود: معلمان از بزرگترین سرمایه های نظام اسلامی محسوب می شوند و امروز تمام پیشرفت هایی که در عرصه های مختلف شاهد آن هستیم برگرفته از تلاش های معلمان است، لذا تقدیر از مجاهدت های آنها در تقویت انگیزه و روحیه دانش آموزان بسیار اثرگذار است. مسئله دوم که امروز نیازمند یک جهش و اقدام جهادی دارد فعالیت جدی در حوزه پرورش است که اینروزها به دلیل عدم حضور دانش آموزان در مدارس، مسئله پرورش مغفول مانده و نیازمند کار انقلابی دارد.

مطهری اظهار کرد: طی آخرین مطالبه ای که مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش و جامعه معلمان داشتند بر کار در حوزه پرورش تاکید بسیاری کردند، لذا بسیج فرهنگیان در سطح کشور با برنامه ریزی های جدی به دنبال پرکردن این خلاء است. اقدام سومی که طی کرونا انجام شد پوشش آموزش در کرونا با برنامه های لازم برای مناطق کم برخوردار و دانش آموزان کم بضاعت است که در این راستا دو رویکرد حضور معلمان بسیجی در مناطق کم برخوردار و راه اندازی کمک مومنانه برای تهیه تبلت و موبایل هوشمند است که خوشبختانه استان مرکزی در این راستا عملکرد درخشانی دارد که قابل تقدیر است.

وی افزود: در راستای آموزش برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل جهاد آموزشی توسط بسیج فرهنگیان راه اندازی شد که هم اکنون نیز ادامه دارد و خوشبختانه عملکرد موفقی داشته است. برگزاری پویش لبخند رضایت در ذیل نهضت کمک مومنانه از اسفند ماه سال گذشته راه اندازی شد که لبیکی برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری است و خوشبختانه عملکرد موفقی داشته است.

مطهری گفت: بسیج فرهنگیان تلاش می کند در راستای آموزش دانش آموزانی که توانایی شرکت در آموزش مجازی ندارند و طبق آماری که وزارت آموزش و پروش داده ۳۵ درصد هستند، اقدامات حمایتی برای تهیه تبلت و موبایل انجام دهد یا کلاس های حضوری برگزار کند که معلمان بسیجی بسیاری در مناطق کم برخوردار حضور پیدا می کنند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در دیدار با رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: جایگاه آموزش و پرورش در نظام اسلامی یک جایگاه پراهمیت و البته ارزشمند است چراکه مجموعه آموزش و پرورش یکی از مردمی ترین مجموعه ها است و بزرگترین نهاد تربیتی در کشور محسوب می شود.

وی افزود: از جهت دیگر شغل معلمی در انقلاب اسلامی یک شغل مقدس است و اینکه حضرت امام(ره) معلمی را شغل انبیاء الهی می دانند دنیایی از مفاهیم و محتویات در این تعبیر نهفته و امروز جامعه آموزشی باید این جمله را به خوبی تبیین کنند. معلمان با تربیت نسل انقلابی سبب رویش نسل های حماسه ساز شده اند و امروز شکوفایی و پیشرفت هایی که در کشور شاهد هستیم نتیجه تلاش های معلمان است و جایگاه معلمی در انقلاب اسلامی همواره سربلند است.

کریمی گفت: امروز آن چیزی که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تبیین مکتب شهید سلیمانی در آموزش و پرورش است چراکه مکتب شهید سلیمانی دارای ابعاد گسترده ای است و آموزش و پرورش می تواند در همه زمینه ها این مکتب را عملیاتی کند. ویژگی ها و شاخصه های مهمی که در سیره شهید سلمیانی وجود دارد اگر در نسل جوان طنین انداز شود شاهد آینده ای موفق خواهیم بود و مکتب شهید سلیمانی بسیار می تواند در تحقق و تشکیل تمدن اسلامی موثر باشد.

وی اظهار کرد: شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه در مقابل دشمنان ثابت قدم بود و در مقابل امت اسلامی عطوفت و مهربانی قابل توجهی داشت و این به تاسی از مکتب اسلام ناب محمدی(ص) است که حاج قاسم به خوبی توانست خود را پرورش دهد. شهید سلیمانی یک مجاهد فی سبیل الله بود که تنها در جهت رضایت الهی فعالیت می کرد و امروز برای ساختن آینده ای روشن و امیدبخش به چنین جوانانی نیاز داریم.

کریمی گفت: شهید سلیمانی در میدان عمل به خوبی "ما می توانیم" را اثبات کرد و در میدان های سخت حاج قاسم توانست ناممکن ها را به ممکن ها تبدیل کند و امروز در مقابله با مشکلات به شدت نیازمند این روحیه هستیم، لذا تنها جایی که می تواند روحیات و ویژگی های شهید سلیمانی را در بین مردم و جوانان به یک فرهنگ قالب تبدیل کند آموزش و پرورش است.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در همه ابعاد کارآمد است و این مسئله را تجربه چهل سال گذشته نشان داده است چراکه علیرغم تهدیدات و تحریم های ناجوانمردانه راه شتابنده انقلاب متوقف نشده و امروز با وجود بیانیه گام دوم  و مکتب شهید سلیمانی در انقلاب اسلامی نیازی به سندهایی چون ۲۰۳۰ نخواهیم داشت.

کریمی گفت: تلاش های بسیج مداحان طی این سال ها بسیار قابل تقدیر است اما آن چیزی که امروز مطالبه مهم از جامعه فرهنگی کشور محسوب می شود تلاش برای محتوا در آموزش و اقدام جهادی در پرورش است که باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha