• پنجشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99101813582
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد

برداشت ۹۰ درصد مرکبات در مازندران

برداشت ۹۰ درصد مرکبات در مازندران

ایسنا/مازندران مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۹۰ درصد مرکبات استان تاکنون برداشت شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سطح باغات مرکبات استان مازندران را ۱۱۰هزار هکتار عنوان کرد و گفت: از این سطح ۸۵ هزار هکتار به پرتقال و ۲۵ هزار هکتار به نارنگی اختصاص دارد.
هادی ایزدی افزود: بیشتر سطح باغات پرتقال استان را ارقام تامسون و توسُرخ و بیشتر سطح باغات نارنگی را ارقام اُنشو، پِیج و نارنگی پیش رس تشکیل می‌دهند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره ذخیره سازی پرتقال شب عید گفت: متولی اصلی ذخیزه سازی میوه شب عید، سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

ایزدی خاطرنشان کرد: میزان پیش بینی برداشت مرکبات از باغ‌های استان، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تُن است که حدود ۷۰۰ هزار تُن محصول برداشت شده توسط باغداران و سورتینگ داران در حال ذخیره سازی است.

وی تاکید کرد: اگرچه قیمت ستاد تنظیم بازار به نسبت سال گذشته حدود یک و نیم برابر بیشتر است، اما در مجموع با مدیریت صحیح باغداران و حذف واسطه ها، قیمت این محصول در سر باغ و بازار مصرف منطق اقتصادی پیدا کرده است و به طور یقین با توجه به مقدار تولید و عرضه، قیمت نهایی پرتقال در بازار شب عید برای باغداران و مصرف کنندگان رضایت بخش خواهد بود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران متوسط قیمت پرتقال سر باغ را حدود هفت هزار تومان اعلام کرد و گفت: علاوه بر ذخیره، روزانه چندین کانتینر پرتقال وارد بازار می‌شود و در واقع هیچ کمبودی در تولید و عرضه انواع مرکبات تا پایان سال نداریم و قیمت این محصول در بازار مصرف نیز بر اساس عرضه و تقاضا است.

وی افزود: برداشت مرکبات مازندران با ارقام زودرس نارنگی از ۱۵شهریور آغاز شد و اکنون باغداران مشغول برداشت پرتقال هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولیدکننده ها، مرکبات استان به کشورهای روسیه، عراق و سایر کشورها صادر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha