• چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99101712978
  • خبرنگار : 71129

استقبال رئیس فرماندهی زرادخانه هسته‌ای آمریکا از بازبینی استراتژی اتمی بایدن

استقبال رئیس فرماندهی زرادخانه هسته‌ای آمریکا از بازبینی استراتژی اتمی بایدن

ژنرال مسئول زرادخانه اتمی آمریکا گفته، از بازبینی استراتژی تسلیحات اتمی بایدن استقبال می‌کند اما انتقادها از برنامه‌های ارتش را برای موشک‌های جدید بالستیک قاره‌پیما به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، ژنرال چارلز ریچارد، رئیس فرماندهی استراتژیک آمریکا گفت: من از بازبینی استراتژی تسلیحات اتمی کشور استقبال می‌کنم. من به تهدیدها اشاره دارم. تهدیدهایی که بیش از هر زمان دیگری وجود دارند. تهدید به قدری سریع پیش می‌رود که حتی با توجه به گذشت زمان از آخرین بررسی وضعیت هسته‌ای، نگاهی دوباره به آن می‌شود تا اطمینان حاصل کنیم که ما هنوز استراتژی خود را تایید می‌کنیم و توانایی کافی برای اجرای آن را داریم.

وقتی درباره گروه‌های خارجی که به جو بایدن، ‌رئیس جمهوری منتخب آمریکا توصیه می‌کنند برنامه جایگزینی موشک‌های قاره پیمای بالستیک را متوقف کند، گفت: واقعا متوجه این توصیه‌ها نمی‌شوم. چطور این افراد چنین تفکری دارند، آنها نمی‌دانند تمامی این موشک‌ها و قطعات آنها کهنه و فرسوده شده‌اند.

ژنرال ریچارد همچنین گفت، با تیم انتقالی بایدن دیدار داشته که خیلی خوب انجام شده و دیدارهایی بیشتر قرار است انجام شود اما جزئیات آن گفتگوها را اعلام نکرد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بررسی وضعیت اتمی را در سال ۲۰۱۸ و همچنین بررسی جداگانه‌ای از مسائلی چون دفاع موشکی و فضایی انجام داد.

بازبینی اتمی دولت ترامپ تا حدودی در پی بازبینی این مساله در سال ۲۰۱۰ از سوی باراک اوباما، رئیس جمهوری وقت ایالات متحده بود که شامل حمایت از مدرن کردن وضعیت اتمی، دفاع موشکی و فضایی می‌شود. اما این بازبینی از مسیر خود منحرف شد که شامل درخواست برای تسلیحات جدیدی چون کلاهک‌های اتمی مستقر بر روی زیر دریایی می‌شود که از آن زمان به کار گرفته شده و افزایش احتمال استفاده از تسلیحات اتمی در واکنش به حملات غیر اتمی را نیز شامل می‌شود.

دولت بایدن احتمالا به دنبال بازبینی وضعیت اتمی به روش و شیوه خود است و به دنبال بررسی کاهش برنامه‌های مدرن کردن آن.

یکی از این برنامه‌ها بازدارندگی استراتژیک مستقر در زمین است که نسل بعدی موشک‌های بالستیک قاره پیما محسوب می‌شوند که جایگزین موشک‌های قدیمی"مینوتمان ۳" می‌شوند. قرارداد ساخت و تولید این موشک‌ها سال گذشته میلادی به یک کمپانی داده شد.

این برنامه مدت‌هاست که مرکز توجه مدافعان کنترل سلاح است و برخی از دموکرات‌ها نیز می‌گویند که این برنامه بسیار هزینه‌بردار است.

اما ژنرال ریچارد روز سه شنبه از این برنامه حمایت کرد و گفت: موشک‌های قدیمی مینوتمان ۳ به زودی آنقدر فرسوده خواهند شد که دیگر نمی‌توانند کارایی داشته باشند.

بایدن باید به سرعت درباره این مساله تصمیم گیری کند که آیا توافق اتمی با روسیه را که به نیواستارت موسوم است، تمدید کند یا خیر. این توافق دو هفته پس از روی کار آمدن بایدن منقضی می‌شود. بایدن گفته که آن را تمدید می‌کند اما نگفته که تا چه مدت این تمدید طول می‌کشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha