• چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99101712866
  • خبرنگار : 71605

درگیری‌ها در "ساحل"؛ فرانسه حمله هوایی به مراسم عروسی در مالی را انکار کرد

درگیری‌ها در "ساحل"؛ فرانسه حمله هوایی به مراسم عروسی در مالی را انکار کرد

گزارش‌ها از مالی حاکی از آن است که اوایل هفته بیش از ۲۰ نفر از جمله کودکان، در حمله هوایی به یک مراسم عروسی در یک روستای دورافتاده کشته شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی نیوز، ساکنان "بونتی" در منطقه "موپتی" مرکزی، گفتند یک هلیکوپتر روز یکشنبه بر روی این مراسم آتش گشوده است.

ارتش فرانسه که دارای سرباز در این منطقه است، گفت حمله‌ای علیه شبه‌نظامیان داعش در مالی مرکزی انجام داده اما هیچ مراسم عروسی در آن دخیل نشده است.

۵ سرباز فرانسوی طی روزهای اخیر در مالی کشته شده‌اند.

فرانسه روز سه‌شنبه گفت یک عملیات شامل حمله هوایی که بعد از تحقیقات مفصل و ردیابی افراد انجام شده، ده‌ها شبه‌نظامی اسلام‌گرا در منطقه را کشته است.

یک سخنگوی ارتش فرانسه که نامش عنوان نشد، به خبرگزاری فرانسه گفت گزارش‌های مربوط به یک عروسی با مشاهداتی که انجام شده تطابق ندارد.

روستاییان در بونتی گفتند یک هلیکوپتر در ارتفاع پایین که شناسایی نشده، حمله را در روز روشن انجام داده است.

ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرده بود روز شنبه دو سرباز فرانسوی هنگام گردآوری اطلاعات و بر اثر برخورد بمب‌ دست‌ساز با خودروی زره‌ای آن‌ها در منطقه شرقی "مناکا" مالی، کشته شده‌اند.

این سانحه به دنبال کشته شدن ۳ سرباز فرانسوی دیگر در روزهای قبل در مالی اتفاق افتاد که آن‌ها نیز بر اثر برخورد بمب دست‌ساز با وسیله نقلیه خود کشته شدند. در آن حادثه، شبه‌نظامیان گروه "جماعة النصر الاسلام و المسلمین" (GSIM) که متصل به القاعده است، گفتند پشت حمله بوده‌اند.  

فرانسه دارای ۵ هزار و ۱۰۰ سرباز در منطقه "ساحل" است که به مدت تقریباً یک دهه، خط مقدم جنگ علیه ستیزه‌جویی شبه‌نظامیان افراطی در آفریقا محسوب می‌شود.

فرانسوی‌ها نخستین بار مداخله در منطقه ساحل – سرزمینی نیمه‌خشک در جنوب صحرای بزرگ آفریقا که شامل مالی، چاد، نیجر، بورکینافاسو و موریتانی است- را در سال ۲۰۱۳ آغاز کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha