• چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99101712676
  • خبرنگار : 50145

فرماندار:

پروژه پایاب سد بابا احمد چالدران تکمیل شود

پروژه پایاب سد بابا احمد چالدران تکمیل شود

ایسنا/آذربایجان غربی فرماندار چالدران بر لزوم تکمیل پروژه پایاب سد بابا احمد شهرستان تاکیدکرد.

حسن محمد زاده در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه این شهرستان ۱۴۴ کیلومتر مرز مشترک دارد، افزود: چالدران ۱۶۸ هزار هکتار مرتع دارد و حدود ۲۲۰ هزار دام سبک و سنگین از ۶ شهرستان همجوار برای گذران ییلاق وارد این شهرستان می شوند.

فرماندار چالدران با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه پایاب سد بابا احمد افزود: وجود این پروژه باعث خواهد شد ۶۰۴ هکتار اراضی پائین دست سد بهره مند شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه رفع تداخل ۱۵۸ پلاک باقی مانده شهرستان باید به جدیت از سوی این نهاد پیگیری شود، افزود: در شهرستان ۱۹۶ پلاک وجود دارد.

فرماندار چالدران همچنین با اشاره به بهره‌مندی کشاورزان بلند آب سد ماکو برای اجرای آبیاری بارانی ۱۵۰۰ هکتار از اراضی بالادست سد مذکور افزود: نیاز امروز به افزایش یارانه بلاعوض سیستم‌های نوین آبیاری با توجه به افزایش قیمت لوله و اتصالات در این طرح ها است.

وی پروژه آبیاری بارانی نهر خانگل را یک طرح بسیار کلیدی در این شهرستان یاد کرد و افزود: در ۷۸۷ هکتار از اراضی بخش دشتک این پروژه اجرا می شود.

محمد زاده در ادامه گفت: احداث مجتمع آبزی پروری در شهرستان با توجه به اهتمام مطالعات آن در سال ۹۸ باید به جدیت پیگیری شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم اهتمام تمامی دستگاه های ذیربط استانی برای رفع موانع  سرمایه گذاری در شهرستان اظهار کرد: این شهرستان تا به امروز پروژه ای در سطح ملی نداشته ولی در سطح گسترده میتواند تامین کننده پخش دامداری کشور باشد که این یک مزیت فوق العاده است.

فرماندار چالدران همچنین با اظهار بر اینکه چالدران تنها شهر در استان است که از نعمت شهرک صنعتی برخوردار نیست، افزود: در زمان های گذشته در پی بی تدبیری زمینهایی به این عنوان اختصاص داده شده است که هنوز مشکل اراضی آن رفع نشده و لزوم رفع مشکلات شهرک صنعتی چالدران بیش از پیش احساس می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha