• سه‌شنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99101612048
  • منبع : نمایندگی زنجان

رئیس پلیس فتای ناجا عنوان کرد

کشف ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در کشور

کشف ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در کشور

ایسنا/زنجان رئیس پلیس فتای ناجا با اشاره به اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش در فضای سایبر در سطح کشور گفت: ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در کشور کشف می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سردار وحید مجید با اشاره به اینکه بیشترین جرایم و مراجعات به پلیس فتا، برداشت‌های اینترنتی است، بیان کرد: بسیاری از اقدامات از زمان گسترش ویروس کرونا به سمت فضای مجازی سوق یافته و مجرمان نیز فعالیت‌های‌شان را معطوف به این حوزه کرده‌اند.

این مقام ارشد سایبری افزود: پلیس فتا در راستای پیشگیری و کشف جرایم، فعالیت‌های خود را در این فضا گسترش داده است و یکی از فعالیت‌های اساسی، بنیادی و ملی رمز پویا است که در سال گذشته اجرا شد و شاهد کاهش وقوع جرایم سایبری به‌ویژه در حوزه‌های مالی هستیم.

سردار مجید ادامه داد: در هفته‌های اخیر اقداماتی در تکمیل فرآیند رمز پویا با همکاری خوب بانک مرکزی انجام  شده است و اکنون اگر پیامی در این ارتباط برای کاربران ارسال می‌شود، هم مبلغ تراکنش، نوع تراکنش، نام پذیرنده و شماره حساب قید می‌شود و کاربران می‌توانند اطلاعات را با تقاضای خود تطبیق دهند و اگر مورد تایید بود نسبت به انجام رمز پویا اقدام کنند.

وی یادآور شد: در حوزه پیشگیرانه علاوه بر این اقدام، اقداماتی در حوزه اطلاع‌رسانی و ارائه هشدارهای عمومی انجام شده است که ضریب هوشیاری و سواد رسانه‌ای کاربران را افزایش داده و جرایم در فضای سایبر کنترل می‌شود.

رئیس پلیس فتای ناجا در خصوص اقدامات پیشگیرانه این پلیس گفت: بر اساس تعریف جرایم در فضای مجازی قدرت کشف پلیس فتا در سطح کشور در این حوزه و مراجعات حضوری ۹۰ درصد است.

سردار مجید با اشاره به اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش در فضای سایبر در سطح کشور اظهار کرد: هم‌زمان با اجرای این طرح در فضای سایبر، با اقدامات خشونت‌آمیز برخورد شده و تاکنون بالغ بر ۱۹ هزار و ۳۳۶ مورد رصد عمومی صورت گرفته و موارد غیرمرتبط حذف که از ۳۶۰۰ مورد تمرکز شده بالغ بر ۷۷۶ مورد اقدامات قضائی، دستگیری، احضار، دعوت و سایر اقدامات قانونی انجام پذیرفته است و این طرح کماکان با قدرت اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تداوم اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش و جرایم خشن در فضای مجازی، متذکر شد: پلیس فتا ضمن رصد فضای مجازی، با افراد مجرم و متخلف برابر قانون برخورد می‌کند.

رئیس پلیس فتای ناجا با اعلام اینکه افرادی که ناآگاهانه مرتکب اشتباه و تخلف در فضای مجازی شوند، مورد توجیه و ارشاد قرار می‌گیرند، بیان کرد: با افرادی که عالمانه و عامدانه در فضای مجازی مرتکب جرم شوند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

این مسئول در ادامه در خصوص عملکرد پلیس فتای استان زنجان گفت: با توجه به اینکه پلیس فتا در حوزه‌های مختلف، ماموریت‌ها و برنامه‌های مختلفی دارد، رتبه‌بندی عملکرد پلیس فتا نیز متفاوت است.

سردار مجید افزود: بر اساس رتبه‌بندی پلیس فتای استان زنجان در سطح کشور دارای رتبه بسیار خوبی است و جزو رتبه‌های بالا قرار دارد و در خیلی از موارد به عنوان پایلوت اقدامات انتخاب شده است.

رئیس پلیس سایبری کشور خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که با موافقت سردار فرمانده انتظامی استان زنجان و پیگیری پلیس فتای استان انجام می‌شود، این است که پلیس فتای استان در بحث فرهنگ‌یاران سایبری به عنوان استان پایلوت انتخاب شود و این ظرفیت را دارد که با این اقدام در راستای افزایش سواد رسانه‌ای مردم گام‌های موثرتری بردارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha