• دوشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99101510956
  • خبرنگار : 50037

جداسازی لاین رفت و برگشت گردنه پرمخاطره اسدآباد

جداسازی لاین رفت و برگشت گردنه پرمخاطره اسدآباد

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد از آغاز جداسازی لاین رفت و برگشت گردنه اسدآباد با نصب نیوجرسی خبر داد.

سعید کتابی سه شنبه ۱۵ دی ماه در حاشیه بازدید از گردنه اسدآباد، با اشاره به اینکه تصادفات رخ به رخ و انحراف به چپ از بیشترین علل تصادفات در گردنه شهر اسدآباد به شمار می رود، اظهار کرد: از امروز جداسازی لاین رفت و برگشت گردنه با نیوجرسی از راهدارخانه به سمت همدان به طول ۱۵ کیلومتر آغاز شده که تا پایان خردادماه ۱۴۰۰ طرح فوق به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه با اتمام نصب نیوجرسی ها روشنایی ها بر روی نیوجرسی نصب و ایمن سازی گردنه کامل خواهد شد، افزود: در راستای اجرای طرح دو پیمانکار برنده شده اند که یکی از پیمانکاران برای جداسازی لاین رفت و برگشت نصب نیوجرسی و دیگری نصب روشنایی را برعهده دارند.

کتابی همچنین از مرتفع شدن مشکل روشنایی گردنه اسدآباد خبر داد و گفت: دو فقره سرقت کابل در گردنه موجب خاموشی برخی از پایه های برق گردنه شده بود که با توجه به حساس بودن گردنه و با توجه به ضرورت ایمنی محور با پیگیری های لازم مشکل خاموشی ها و روشنایی گردنه مرتفع شده و در بحث روشنایی گردنه هم اکنون مشکلی وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به نقش مؤثر افتتاح کنارگذر شهرستان در کاهش بار ترافیک و کاهش تصادفات گفت: در حال حاضر این طرح ۱۱ ساله در مراحل پایانی خود قرار دارد و تنها اتصال ورودی شهر به کمربندی، تابلوها، خط کشی و ایمنی طرح باقی مانده که هم اکنون توسط پیمانکار طرح در دست اجراست.

کتابی از افتتاح پروژه ملی کنارگذر اسدآباد در خردادماه ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: این طرح به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های ملی اسدآباد در سال ۸۹ آغاز شد و تاکنون برای این پروژه ۲۳ میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام کامل طرح به اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد تومان نیاز خواهد بود.

فرماندار شهرستان اسدآباد در پایان خاطرنشان کرد: نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی طی جلسه ای با رئیس سازمان راهداری کشور پیگیر افتتاح و بهره برداری هر چه سریع تر این طرح ملی  است.

به گزارش ایسنا، پروژه ملی کنار گذر اسدآباد در مجموع به طول ۱۴ کیلومتر در دو فاز با چهار خط در حال احداث بوده که فاز اول کنارگذر به طول ۱۰ کیلومتر و فاز دوم تقاطع‌های راه به طول چهار کیلومتر است.

نصب نیوجرسی در گردنه اسدآباد
نصب نیوجرسی در گردنه اسدآباد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha