• دوشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۹ / ۰۴:۵۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 99101410689
  • خبرنگار : 71567

رییس دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد

نحوه گزینش دانشجویان دکتری ایراد دارد/امیدوارم این قانون تا سال ۱۴۰۰ تغییر کند

نحوه گزینش دانشجویان دکتری ایراد دارد/امیدوارم این قانون تا سال ۱۴۰۰ تغییر کند

رییس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه نحوه گزینش دانشجویان دکتری به شدت ایراد دارد، گفت: امیدوارم این نحوه پذیرش دانشجو برای دوره دکتری تا سال ۱۴۰۰ تغییر کند.

دکتر سعدالله نصیری قیداری در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: اینکه دانشجویان دکتری هم همانند دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و از طریق آزمون وارد دانشگاه ها شوند به هیچ عنوان شیوه مطلوبی نیست، در سایر کشورهای دنیا نیز این استاد است که دانشجویان دکتری را بر اساس شاخص هایی که در نظر دارد، جذب کرده و با کمک گرنت هایی که در اختیار دارد حقوق آنها را پرداخت می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته ۳۹ دانشجوی دکتری برای رشته فیزیک در دانشگاه شهید بهشتی معرفی شدند در حالی که نمی شد حتی دو دانشجو را از بین افراد معرفی شده انتخاب کرد و عمیقا در تعجب بودم که این افراد حتی مباحث کلی را هم بلد نیستند در نهایت و علی رغم میل و رضایت، دو نفر از این افراد را جذب کردم.

رییس دانشگاه شهید بهشتی در خصوص ویژگی های دانشجوی دکتری تاکید کرد: دانشجویان دکتری باید تمام وقت دنبال فعالیت های پژوهشی باشند و در رشته هایی مانند همین رشته فیزیک نیز باید این رشته را از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آموخته باشند.

دکتر قیداری تاکید کرد: متاسفانه گزینش دانشجویان دکتری به شدت ایراد دارد، به دلیل اینکه داوطلب دوره دکتری حتی در رشته های غیرتخصصی می تواند صرفا با کسب حدنصاب نمره برای مصاحبه و  ورود به دانشگاه پذیرفته شود.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح شیوه پذیرش دانشجوی دکتری، گفت: سنجش دانشجویان دکتری باید از طریق سازمان سنجش انجام شود، اما پذیرش را در اختیار دانشگاه ها قرار دهند.

رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: در حال حاضر قانون جداسازی سنجش و پذیرش دانشجویان دکتری در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح است که احتمالا به زودی به تصویب  این شورا برسد امیدوارم نحوه پذیرش دانشجویان دکتری نیز تا سال ۱۴۰۰ تغییر کند.

اتنهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۵ ۰۷:۵۸

سلام، به نظر من این حرفها کاملا غلط است و مایه تاسف است که فردی دارای مقام در دانشگاه چنین حرفهایی را بزند. بوی انحصار طلبی این حرفها بر می خیزد. من خودم در حال تحصیل در مقطع دکترای فیزیک هستم در حالی که کارشناسی و کارشناسی ارشدم برق و الکترونیک بوده. شخصی که برای دکترای فیزیک اقدام می کند حتما انگیزه و توانایی در خود دیده که از سد کنکور گذشته و در این رشته پذیرفته شده. اگر توانایی نداشته باشد به احتمال زیاد نخواهد توانست این دوره سخت را پشت سر بگذارد. انحصار به هر شکل آن مردود است باید فرصت به همه داده شود تا بتوانند در رشته مورد علاقه خود ادامه نحصیل دهند و بار علمی کشور بالا رود

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۵ ۰۸:۱۷

کاملا درسته ،البته نحوه گزینش بعضی از اعضای هیئت علمی دانشگاهتون هم مشکل داره ...

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۵ ۰۸:۴۶

وقتی تو هر محله 2تا دانشگاه غیرانتفاعی ساختید مثل بچه مدرسه ای از تو این کوچه ها دانشجو میزنه بیرون و هرکی هم ازونجا مدرک میگیره خودشو دکتر مهندس میدونه این میشه نتیجه اش

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۵ ۰۹:۱۹

عجیبه که رئیس دانشگاه شهیدبهشتی تفاوت بین ادعا و واقعیت رو نمیدونه و بر اساس یک رشته از چندین رشته دانشگاه بهشتی طرح موضوع کردن. مضافا اینکه مشکل از روش پذیرش نیست بلکه مشکل از افت کیفیت دوره کارشناسی ارشد هستش. حتی فارغ التحصیلان ارشد دانشگاه شهیدبهشتی

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۵ ۱۰:۵۰

باید دست استاد و مصاحبه تو دکتری قطع بشه تا پارتی بازی و سفارش و روابط کم بشه ، استادایی که می خوان دانشجوی دکتری بگیرند خودشون بر اساس سفارش اومدن استاد شدن ، چه جوری میشه به اینا اعتماد کرد. اون ۳۰ نفر دانشجوی فیزیک هم که اشاره کردید هیچ چیز بلد نیستن ، دلیلش اینه که چون بر اساس روابط و سفارش انتخاب شدند ، مصاحبه باید حذف بشه و بر اساس رتبه کنکور پذیرش شوند تا نفودی در کار نباشه ،

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۵ ۱۱:۰۶

پارتی بازی می شود بی سوادها پذیرش می شوند

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۵ ۱۱:۱۲

گیر دادن ، دکتری میخوان دکتری را هم اساتید می خوان مصادره کنن ، ۵ سال بعد میبینید به غیر از فامیلای اساتید کسی دکتر نشده

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۵ ۱۱:۳۹

چشم آقای دکتر بازم همه چیز بدن دست دانشگاه تا رانت و صندلی فروشی کل جامعه پر بشه. دیگه مردم عادی خواب دانشگاه ببینن

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۵ ۱۲:۱۷

بله خوب راست میگید. حتما باید نفراتی که سپردن بهتون انتخاب بشن. نه اونایی که لیاقت دارن و تو ازمون رتبه اوردن