• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99101410082
  • خبرنگار : 30054

راهنمای خرید درام الکترونیک

راهنمای خرید درام الکترونیک

درام‌ های الکتریکی کارایی و کیفیت تجهیزات هر درامری را در استودیو یا به هنگام اجرای زنده، ارتقا می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام داور ملودی، در راهنمای خریدی که در این قسمت در اختیار شما گذاشته‌ایم، به اطلاعاتی اشاره شده تا بتوانید متناسب با نیازهای خود، بهترین درام الکترونیک از مجموع درامز و پرکاشن بازار را انتخاب کنید.

آشنایی مقدماتیِ پرکاشن الکتریکی برای درامرهایی در سبک آکوستیک

اصولا پرکاشنیست‌هایی که بطور کلاسیک ساز می‌نوازند در هماهنگ سازی و تطبیق درام‌های الکتریکی متناسب با شیوه کار خود، به مشکل برمی‌خورند. درام‌های الکترونیک از جوانب متنوعی، با درام‌های آکوستیک تفاوت دارند.

اما راه‌هایی وجود دارد که کمک می‌کنند این تطبیق و هماهنگی ساده‌تر شکل بگیرد. در اینجا به پنج موردی که نوازندگان با آن‌ها مشکل دارند،‌ اشاره می‌کنیم:

پخش صدا

یکی از مواردی که به هنگام نواختن درام‌های الکتریکی تعادل نوازنده را به هم می‌ریزد، این است که صدا از سازی که در دست دارند پخش نمی‌شود و آنها صدا را در فاصله‌ای دورتر، یعنی از جایی که مانیتورها یا سیستم‌های صدایی نصب شده‌اند، می‌شنوند. وقتی پشت درام می‌نشینید، درست روبه‌روی سنج‌ها و درام‌ها قرار می‌گیرید که صداها را کاملا از نزدیک می‌شنوید.

اما وقتی درام الکتریکی در اختیار داشته باشید، دیگر وارد دنیای سازهای وابسته به امپ‌ها شده‌اید. این موضوع برای کیبوردیست‌ها و  گیتاریست‌هایی که همواره عادت کرده‌اند تا صدای سازشان را از اسپیکر، حتی از فواصل خیلی دور بشنوند، امری عادی است اما قطعا برای شما جدید خواهد بود.

یک سیستم مانیتورینگ قوی از مواردی است که می‌تواند صدا را تا حد ممکن طوری به گوش شما برساند که احساس یک درام واقعی را منتقل کند. حتما لازم نیست که صدا خیلی بلند باشد تا این حس ایجاد شود، در واقع یک جفت مانیتور کوچک هم به خوبی تاثیر خود را می‌گذارد، چرا که راحت تر در فضا جا شده و تنظیم می‌شوند.

تاخیر در شنیدن صدا

MIDI قابلیت کنترل و مدیریت صدها نت در هر ثانیه را دارد. اما با این حال ممکن است در شنیدن صدای هر پد، تاخیر بسیار کوچکی احساس شود. یکی از دلایل این اتفاق، طریق پخش صدا می‌باشد که در بالا به آن اشاره شد.

اما در واقع تاخیری به اندازه چند میلی‌ثانیه بین ضربه‌ای که روی پد وارد شده تا زمانی که صدا شنیده شود وجود دارد. برای آنکه گوش‌ها به این تاخیر عادت کنند فقط تجربه لازم است.

پَدها

Rubber padها و Mesh headها در درام‌های الکترونیکی به نسبت درام هِدهای آکوستیکی، سنج و یا دیگر سازهای کوبه‌ای دارای حساسیت و ریباند متفاوتی هستند. اما rubber padها بیشتر شبیه به "practice pad" می‌باشند.

در استفاده از این پدها نیاز است تا خودتان داینامیک را تنظیم کنید. همچنین تغییرات صدایی که بین هر پد وجود دارد، با آنچه در استفاده از درام‌های آکوستیکی تجربه کرده‌اید شباهت ندارد.

ریسپانس داینامیکی

صدای سازهای کوبه‌ای هم می‌تواند خیلی آرام باشد و هم خیلی بلند. انتقال این بازه داینامیکی به پدهای الکتریکی همواره کار مشکلی بوده است. این مسئله ناشی از ضعف ماژول‌ در دریافت و تبدیل سیگنال‌هایی است که از پدها دریافت می‌کنند.

بیشتر ماژول‌ها بازه داینامیکی را به استانداردهای MIDI که از ۰ (حالت سکوت) تا ۱۲۷ (بیشترین شدت) می‌باشد، محدود می‌کنند. چیزی که خیلی از درامرها متوجه نمی‌شوند این است که نمی‌دانند بیشتر ماژول‌ها را می‌توان هم از لحاظ حساسیت و هم از velocity تنظیم کرد.

تکنیک‌های ضربه زدن

این موضوع بطور خاص پرکاشنیست‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ‌چرا که بین ضربه‌هایی که با دست روی سازی مثل کونگا وارد می‌کنید و ضربه‌هایی که به وسیله استیک به پدها می‌زنید،‌ هیچ شباهتی وجود ندارد.

به عنوان مثال، در نواختن سازی مانند guiro باید استیک را در سرعت‌های متفاوت روی شیارها بکشید. ممکن است اگر یکبار روی پد ضربه بزنید و بعد به صدای playback این ساز گوش دهید، چنان خوشایند نباشد. اما کنترلرهایی وجود دارد که نواختن را ساده‌تر می‌کنند.

تفاوت‌ بین rubber pad و mesh head

از زمانی که درام‌های الکتریکی Simmons استفاده می‌شدند،‌ اکثر پدها در طرح رابر پدهای تمرینی تولید می‌شدند. بعد از آن mesh head ها توسط Roland معرفی شدند که درام هِدهای آکوستیکی را شبیه‌سازی می‌کنند. هر دو اینها کاربردهای مخصوص به خود را دارند که در این قسمت به برخی از خصوصیات هر یک اشاره می‌کنیم:

Rubber Pads

اگر بخواهید به kit آکوستیکی صداهای دیجیتالی اضاف کنید، ممکن است در فضایی که دارید با مشکل روبه‌رو شوید. در صورتی که اگر از پد استفاده کنید، می‌توانید آن را به راحتی در هر جایی بگنجانید و حتی می‌توانید آن‌ها را روی درام آکوستیک نیز قرار دهید.

خیلی از نوازنده‌ها ترجیح می‌دهند که کنترلرشان در جابه‌جایی از یک پد به پد دیگر دارای ریسپانس و ریباند فیکس مشخصی باشند، برخلاف درام‌های آکوستیک که بین تعویض tom به snare این مقادیر متنوع می‌باشند. وقتی از یک کنترلر پرکاشن برای ایجاد صداهای بهتر استفاده می‌کنید، معمولا یک پد مناسب‌تر خواهد بود.

Mesh Heads

وقتی از یک ماژول برای ایجاد صدا استفاده می‌کنید،‌ کنترلرهای mesh head مطابق با جایی که ضربه را وارد می‌کنید، بازه گسترده‌ای از صداها را ارائه می‌دهند. در بعضی از مدل‌ها به با هر ضربه، بسته به جایی که آن را وارد می‌کنید، صداهای متفاوتی دریافت می‌کنید.

 یکی از ویژگی‌های مثبتی که در mesh headها وجود دارد این است که می‌توانید آن‌ها را طوری تنظیم کنید که ریباند و حسی را که به دنبال آن هستید دریافت کنید. به عنوان مثال،‌ می‌توانید آنها را به گونه‌ای تنظیم کنید که صدایی با رنگی همچون موزیک‌های دهه ۷۰ میلادی به شما ارائه دهد.

خرید اینترنتی از فروشگاه اینترنتی داورملودی

در انتها توصیه می‌ کنیم برای خرید درامز الکترونیک به فروشگاه اینترنتی داور ملودی به نشانی Davarmelody.com مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha