• شنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99101309148
  • خبرنگار : 71516

اکونومیست: بن سلمان خطر برای امنیت ملی عربستان است نه لجین هذلول

اکونومیست: بن سلمان خطر برای امنیت ملی عربستان است نه لجین هذلول

مجله اکونومیست در واکنش به حکم صادره از سوی دادگاه عربستان درباره لجین الهذلول، فعال زن محبوس سعودی اعلام کرد، این محمد بن سلمان بود که به امنیت ملی عربستان آسیب زد نه لجین.

به گزارش ایسنا، مجله اکونومیست در گزارشی درباره حکم دادگاه عربستان برای لجین الهذلول، فعال حقوقی عربستانی به بهانه اینکه به امنیت ملی لطمه زده، نوشت: پس محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان چطور؟ 

اشاره مجله به این است که این محمد بن سلمان است که طی سال‌های گذشته به منافع عربستان لطمه زده است.

این مجله نوشت، ریاض در نهایت به زنان اجازه رانندگی داد اما لجین الهذلول را در زندان انداخت درحالی که درخواست او هم همین بود. عربستان ارتباط بازداشت الهذلول با درخواست وی برای رانندگی زنان را تکذیب می‌کند اما وی به دلیل رانندگی بازداشت شده بود.

در مقابل ریاض مدعی است صحبت‌های الهذلول با نهادهای حقوقی و خبرنگاران خارجی دلیل قانع‌کننده‌ای برای بازداشت وی و متهم کردنش به آسیب زدن به امنیت ملی و توطئه علیه کشور است.

لجین الهذلول ۲۰۱۸ بازداشت شد. خواهرش می‌گوید او در معرض شکنجه قرار گرفته است.

 به گفته این مجله محمد بن سلمان خود را اصلاح‌گری می‌داند که می‌خواهد قدرت زنان را تقویت کند اما زمانی که شهروندانش خواهان حقوقشان هستند ناراحت می‌شود. او یک شخصیت پیچیده، بیرحم و سختگیر و نالایق است.

الهذلول قبل از بازداشت، فعال معروفی بود و شهرت زیادی در غرب داشت خبر سرکوب‌های محمد بن سلمان بیشتر از اخبار مربوط به اصلاحات و اجازه رانندگی به زنان سروصدا بپا می‌کند.

با این وضعیت چه بسا خشم بین المللی در تغییر موضع محمد بن سلمان نقش داشت. عربستان تا پایان نشست سران گروه ۲۰ صبر کرد و بعد حکم را صادر و اتهامات تماس الهذلول با سفارت‌های اروپایی را لغو کرد.

بعد از خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از کاخ سفید که در این گزارش "حامی مستبدین" توصیف شده و روی کارآمدن جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب که به بازنگری در روابط با عربستان وعده داده است و این مسئله منافع ریاض را به محک خواهد گذاشت، لجین آزاد خواهد شد.

دادگاه کیفری ویژه در ریاض عربستان اخیرا حکم پنج سال و هشت ماه حبس را برای لجین الهذلول صادر کرد. با این حال بر اساس تعلیقی که در حکم وی صورت گرفته و دوره‌ای که در بازداشت گذرانده، امکان آزادی وی بعد از سه ماه وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha