• جمعه / ۱۲ دی ۱۳۹۹ / ۲۰:۰۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99101208837

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مطرح کرد:

ایجاد زیرساخت‌های تبدیل ایده به محصول در دانشگاه منابع طبیعی گرگان

ایجاد زیرساخت‌های تبدیل ایده به محصول در دانشگاه منابع طبیعی گرگان

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به اینکه امروزه شاهد تغییر نسلی در این دانشگاه هستیم و نگاه کارآفرینی در بین مجموعه دانشگاه وجود دارد، گفت: خوشبختانه در حال حاضر، همه زیرساخت‌ها برای تبدیل ایده به محصول در این دانشگاه ایجاد شده است.

دکتر علی نجفی‌نژاد امروز در جلسه شورای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حضور دکتر رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم اظهار کرد: با توجه به فشارهای تحمیلی از سوی کشورهای استکباری و خصومت‌های دشمنان ایران اسلامی، دانشگاه‌ها باید با جهاد علمی و با استفاده از علم و دانش جوانان و نخبگان کشور، زمینه‌های پیشرفت را برای کشور فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اگر سیر تحول نسلی دانشگاه‌های کشور را بررسی کنیم، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌ها در کشور است.

نجفی‌نژاد با بیان اینکه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان جزو اولین دانشگاه‌های کشور بوده که موفق به تهیه سند دانشگاه کارآفرین شده است، گفت: این دانشگاه، به‌عنوان دانشگاه تخصصی، امکاناتی چون ۹۲ آزمایشگاه و کارگاه، دو مزرعه آموزشی و پژوهشی و جنگل آموزشی و پژوهشی را داراست.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خاطرنشان کرد: این دانشگاه در موضوعات کلان کشور و استان، از جمله طرح مدلسازی امنیت غذایی کشور تا سال ۲۰۵۰، طرح کلان مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز، مطالعه نیمه تفصیلی حوزه‌های آبخیز جنگلی شمال کشور، طرح آمایش سرزمین استان، طرح نجات خلیج گرگان، طرح سازگاری با کم‌آبی استان گلستان و طرح ماهیان خاویاری مشارکت خوبی داشته است.

وی بیان کرد: توسعه گلخانه‌های آموزشی و پژوهشی، راه‌اندازی مرکز نوآوری و تحقیقاتی امنیت آب، غذا و انرژی، راه‌اندازی موزه تاریخ طبیعی، تأسیس شرکت دانش‌بنیان دانشگاهی، راه‌اندازی مدرسه اشتغال تخصصی کشاورزی و راه‌اندازی پردیس تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی از جمله برنامه‌های آتی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha