• پنجشنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99101108198
  • خبرنگار : 50160

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی:

شرایط سخت کنونی باعث توقف جهادگران زنجان نشده است

شرایط سخت کنونی باعث توقف جهادگران زنجان نشده است

ایسنا/زنجان معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی، گفت: علی‌رغم شرایطی که امروز به خاطر کرونا با آن مواجه هستیم، جهادگران جهاددانشگاهی زنجان با همه توان به جلو گام برداشته و از حرکت باز نایستاده‌اند.

مهدی باصولی شامگاه دیروز (۱۰ دی‌ماه) در جمع مدیران جهاددانشگاهی واحد استان زنجان با اشاره به بازدید خود از بخش‌های مختلف واحد زنجان، اقدامات انجام شده را خوب و در مسیر توسعه دانست و افزود: در استان زنجان شاهد بهره‌گیری از توان جوانان هستیم که این امر خود در سرعت اجرای امور بسیار تاثیرگذار بوده و باید این موارد را به‌ عنوان مزیت بدانیم، هر چند بهره‌گیری از تجربه افراد باتجربه نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: معتقدیم با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر در استان زنجان، فضای مناسبی برای کار وجود داشته و در سال‌های اخیر نیز اقدامات مناسبی انجام شده است. به‌طور مثال در حوزه خدمات تخصصی اقدامات بسیار خوبی انجام شده و روند آن مناسب است اما توصیه اکید شده است که از ابتدا به موضوع تجاری‌سازی نیز توجه ویژه شود.

این مسئول ادامه داد: صرف ایجاد محصول بدون در نظر گرفتن جنبه‌های تجاری‌سازی ممکن است امور را با بن‌بست مواجه کند و اگر پژوهشگران فقط مشغول تولید محصول شوند و به موضوع بازار توجه نشود، حتماً محصولات در گوشه انبار باقی خواهند ماند. از طرفی حیف است این کارهای خوب در سطوح ملی عرضه نشود.

باصولی در ادامه با بررسی عملکرد جهاددانشگاهی استان زنجان در حوزه آموزش، عنوان کرد: خوشبختانه آمار ارائه شده نشان می‌دهد جهاددانشگاهی زنجان در حوزه آموزشی توانست به رشد مناسبی در بحث درآمدها در سالی که گذشت، دست یابد که با بررسی اعداد و ارقام باید این روند بیانگر عملکرد خوب در این حوزه است.

وی به فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی نیز اشاره کرد و یادآور شد: فضای بسیار مناسبی در دانشگاه زنجان فراهم شده است که می‌تواند نقطه قوت کارها در این حوزه باشد. البته تاکید بر این است که در همه دانشگاه‌های استان دفاتر جهاددانشگاهی مستقر شود که قطعاً این امر می‌تواند باعث روند بسیار مثبت در کارها شود. البته فعالیت فرهنگی در مرکز علمی‌کاربردی جهاددانشگاهی نیز نباید فراموش شود.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی دو مخاطب را باید جدی گرفت. برای دانشجویان علمی‌کاربردی حتما باید برنامه‌ی فرهنگی تعریف شود و گروه دوم که می‌توانند مخاطب فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی باشد، فراگیران کوتاه‌مدت هستند و اگر این کارها انجام شود، قطعاً اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه آموزش‌های علمی‌کاربردی، اظهار کرد: علی‌رغم شرایط به ‌وجود آمده، وضعیت نسبتاً خوبی در این حوزه حکم‌فرما است و باید از ظرفیت دانشجویان این دانشگاه در اجرای برنامه‌های جهاددانشگاهی بهره برد و یقین داریم این دانشجویان می‌توانند در توسعه واحد هم تاثیرگذار باشند.

باصولی در ادامه، پژوهش در جهاددانشگاهی را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: در حوزه آزمایشگاهی و پژوهش، پتانسیل بسیار خوبی در استان زنجان وجود دارد و با توجه به نتایج بازدید می‌توان گفت با ایجاد رابطه با سایر استان‌ها و ایجاد تعامل می‌توان بسیاری از محصولات را در سطح ملی به فروش رساند و این ظرفیت در استان زنجان به‌ویژه در حوزه نانو و آی.‌تی وجود دارد.

وی همچنین به برنامه جهاددانشگاهی استان زنجان برای راه‌اندازی پژوهشکده غذای سالم نیز اشاره کرد و گفت: این طرح بسیار خوب است ولی باید مقدمات اولیه آن فراهم شود. هرچند با همدلی می‌توانیم به این مهم نیز دست یابیم. اقدامات در زنجان رو به رشد و مطلوب بوده و ما آمادگی داریم در این حوزه همکاری بین واحدی را مدیریت کنیم.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی، همدلی را عاملی برای توسعه و پیشرفت در این نهاد انقلابی دانست و با تاکید بر اینکه برای پیشرفت همه باید در یک راستا و برای یک هدف گام برداشته و از برنامه منسجمی که بتوان در آن مسیر گام برداشت، برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی می‌توان به آینده امیدوار بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha