• چهارشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99101007961
  • منبع : نمایندگی مازندران

استاندار مازندران مطرح کرد

رویکرد مردم محور تنها راه توسعه اقتصادی است

رویکرد مردم محور تنها راه توسعه اقتصادی است

ایسنا/مازندران استاندار مازندران گفت:رویکرد مردم محور تنها راه توسعه اقتصادی است.

احمد حسین زادگان در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان مازندران با عنوان اینکه به دلیل تحریم های سنگین و ظالمانه، شرایط اقتصادی خاصی بر کشور حاکم است که ثبات اقتصادی را تحت تاثیر مستقیم قرار می دهد، خاطرنشان کرد: کارآفرینان واقعی می بایست حمایت شوند و تسهیلات تکلیفی مشاغل زودبازده و طرح های مهارت آموزی از جمله ظرفیت های اشتغال در استان می باشد که اثرگذار است.

استاندار مازندران با بیان اینکه در سایه وفاق و همدلی و تقویت تولید و اشتغال و توسعه در روستاها و شهرها می توانیم زندگی مناسبی برای مردم رقم بزنیم، تصریح کرد: سمن ها یک ظرفیت اقتصادی و فرهنگی فعال و اثرگذارند و تمامی پتانسیل های موجود که توانایی فعالیت در این حوزه را دارند می توانند در میدان توسعه و شکوفایی استان در بخش های مختلف ورود کنند.

وی با تاکید بر این که از ظرفیت سمن ها باید بدون نگاه خاص بهره برد، افزود: بار سنگین دولت ها را می توانیم با توسعه سمن ها کاهش دهیم.

حسین زادگان با اشاره به این که نباید کشور را در مسئولیت پذیری اجتماعی به ظرفیت دولت محدود کنیم، اظهار داشت: از ظرفیت ۵۰ درصدی زنان در سمن ها و حوزه های اجتماعی باید بدرستی بهره ببریم.

استاندار مازندران با بیان این که رویکرد مردم محور تنها راه توسعه کشور است و خدمات بخش خصوصی با توجه به مدرن بودن کمک کار دولت می باشد، ابراز کرد: تشکل ها و نهادهای غیردولتی باید تقویت شود و دانش کارآفرینی و اشتغالزایی می بایست به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی از جمله طرح هایی است که جهاد دانشگاهی تهیه نموده و تا پایان سال ۲۰۰۰ شغل خانگی پیش بینی کرده است، افزود: در این طرح که ارتباط با کارآفرینان در بخش های صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری توسط جهاد دانشگاهی در نظر گرفته شده است، کمکی برای کارآفرینان واقعی استان خواهد بود و موجب رونق حوزه مشاغل خانگی می شود.

حسین زادگان یادآور شد: مدل پیشنهادی توسط کمیته امداد حضرت امام (ره) مطرح شده است که استفاده از ظرفیت خیرین حوزه اشتغال و کارآفرینی با محوریت حمایت از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد و افراد نیازمند جهت ایجاد شغل برای این افراد است که بصورت پایلوت توسط کمیته امداد با کمک خیرین اجرایی می گردد.

وی گفت: طرح های بزرگی در حوزه سرمایه گذاری در استان در حال اجرا می باشد بطوریکه اولین کارخانه نوآوری در استان مازندران در حوزه علم فناوری در شهرستان ساری بزودی افتتاح خواهد شد که خبر خوبی برای شرکت های دانش بنیان می باشد و همچنین عملیات اجرایی پروژه های بزرگ دیگری همچون پتروشیمی بزودی در مازندران آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha