محمدصدیق ثابتی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: عملیات زیرسازی و روسازی راه آهن سنندج – همدان در جبهه های مختلف در حال انجام است به صورتی که تا کنون زیر سازی قطعه یک به طول ۶۴ و نیم کیلومتر ۸۴ درصد، قطعه دوم به طول ۶۵ ونیم کیلومتر ۷۵ درصد و زیر سازی قطعه سوم نیز ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: روسازی و ریل گذاری از طرف همدان بطور مکانیزه شروع شده که به علت کمبود مصالح از جمله ریل مقداری از برنامه عقب هستیم که با رایزنی های صورت گرفته به زودی این مشکل برطرف خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: از طرف سنندج نیز ریل گذاری دستی در حال انجام است و کار به خوبی پیش می رود و در مجموع تاکنون حدود ۴۵ کیلومتر ریل گذاری انجام شده است.
وی عنوان کرد: تا پایان سال ۹۷ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت راه آهن سنندج – همدان هزینه شده و در سالهای ۹۸و ۹۹ با پیگیری های مداوم مدیران ارشد استان از جمله مهندس مرادنیا استاندار و دکتر نصراللهی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و هم چنین مجموعه مدیران وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه اختصاص یافته است.
ثابتی با اشاره به پیشرفت مناسب ۶۵ درصدی در احداث ایستگاه سنندج گفت: پیش بینی ما این است که با توجه به افزایش سرسام آور در قیمت ها اتمام این پروژه مهم و حساس برای کشور و استان، ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد که در دستور کار قرار گرفته و اراده همه مدیران و مسئولین چه در استان و چه در سطح ملی بر اتمام پروژه است که انشاالله در سال ۱۴۰۰ محقق خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات