• دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 99100805993
  • منبع : باشگاه دانشجویان

تحلیل روانشناختی فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک

تحلیل روانشناختی فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک

انجمن علمی دانشجویی روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی و انجمن علمی دانشجویی مشاوره دانشگاه الزهرا (س)، نشست تحلیل روانشناختی فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک را برگزار می‌کنند.

به گزارش باشگاه دانشجیان ایسنا، درخشش ابدی یک ذهن پاک فیلمی آمریکایی محصول سال ۲۰۰۴ میلادی در ژانر رمانتیک علمی-تخیلی می‌باشد. فیلمنامهٔ آن را چارلی کافمن نوشته و میشل گوندری آن را کارگردانی کرده‌است. در این فیلم، جیم کری، کیت وینسلت، کیرستن دانست، مارک روفالو، تام ویلکینسون، الیجاه وود، جین آدامز و دیوید کراس نقش آفرینی کرده‌اند. فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک، فیلمنامه محکم و پیچیده‌ای دارد و با توجه به زمینه‌هایی که داستان در اختیار نویسنده قرار داده‌است به‌طور پی در پی سطوح کشمکش خود را تغییر می‌دهد و روایت فیلم دائماً از ذهن شخصیت اصلی به جهان بیرون جابه‌جا می‌شود.

داستان فیلم به این صورت است که دکتر هاوارد سرپرست یک کلینیک است که کار آن پاک کردن آن دسته از خاطرات افراد است که دوست ندارند آن‌ها را در ذهن خود داشته باشند. کلینیکی که اغلب زوج‌ها خصوصاً در روزهای نزدیک به ولنتاین به آن مراجعه می‌کنند تا خاطرات بدی را که از هم در ذهن خود دارند پاک کنند. تکنیسین‌های کلینیک ابتدا مکان خاطرات مورد نظر را که به صورت لکه‌های روشنی روی مغز نمودار می‌شود، شناسایی کرده و سپس به محو کردن آن لکه‌های نور می‌پردازند. ابتدا کلمنتاین و سپس جول آگاهانه تصمیم به پاک کردن خاطرات مشترکشان می‌گیرند، اما حتی بعد از فراموشی یکدیگر، مجدداً به سمت هم کشیده شدند.

جلسه تحلیل روانشناختی  این فیلم با ارائه وتحلیلگری سارا کمالی - درمانگر و متخصص در روابط بین فردی و مدرس دانشگاه الزهرا، روز جمعه ۱۲ دی ماه، ساعت ۱۶ الی ۱۷، به صورت مجازی در فضای اسکای روم برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این برنامه به لینک https://www.skyroom.online/ch/alzahrafarhangi/psy-analysis مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha