• دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99100805506
  • خبرنگار : 71516

تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت در مناطق تحت اشغال قسد

تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت در مناطق تحت اشغال قسد

رسانه های کرد زبان و نماینده سابق آمریکا در ائتلاف ضد داعش از تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت در مناطق تحت اشغال کردهای سوری خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رووداو عراق اعلام کرد، استخراج نفت در میادینی که نیروهای قسد کنترل آن را برعهده دارند به ۱۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد که درآمد آن به صدها میلیون دلار می‌رسد.

نیروهای آمریکایی و قسد کنترل برخی میادین نفتی در منطقه جزیره سوریه در استان‌های حسکه و دیرالزور را برعهده دارند.

مقامات دمشق آمریکا را به قاچاق نفت سوریه و فروش آن در خارج که نقض آشکار قوانین بین المللی محسوب می‌شود، متهم می‌کنند.

جیمز جفری، نماینده سابق رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف ضدداعش نیز گفت که مناطق تحت سلطه نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند.

جفری افزود: نیروهای قسد بعد از آزادسازی مناطق شمال شرق سوریه بر میادین نفتی تسلط دارند و بخشی از نفت تولیدی در داخل مناطق تحت کنترل قسد مورد استفاده قرار می‌گیرد و بخش دیگر با بهای پایین به دیگر مناطق سوریه فروخته می‌شود همچنین بخشی دیگر از طریق واسطه‌ها به دولت سوریه فروخته می‌شود.

جفری اظهار داشت: درآمدهای حاصل از فروش نفت سالانه به چند صد میلیون دلار می‌رسد که اغلب آن به نیروهای قسد و هیات‌های وابسته به کانتون کردها در شمال و شرق سوریه تحویل داده می‌شود.

براساس گزارش ماه نوامبر موسسه آمار اقتصادی خاورمیانه (Mees)، داعش در فاصله زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ میلادی، ۳۹ میلیون و ۵۵ هزار بشکه نفت، نیروهای دموکراتیک سوریه در همین بازه زمانی، ۶۲ میلیون و ۵۰ هزار بشکه نفت و دولت سوریه ۳۷ میلیون بشکه و ۵۹۵ هزار بشکه نفت تولید کرده است.

مناطق تحت سلطه قسد دارای میادین عدیده نفت و گاز است که زیرساخت برخی از آن توسط گروه تروریستی داعش تخریب شده است.

شرکت امریکایی دلتا کرسنت انرژی ماه ژوئیه گذشته قراردادی با کانتون کردها در شمال سوریه برای سرمایه‌گذاری، توسعه و استخراج نفت از میادین شمال شرق سوریه که از سوی نیروهای امریکایی مورد حفاظت قرار دارد، منعقد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha