• دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99100805443
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک نماینده سابق مجلس:

خون شهید سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت سبب اضمحلال آمریکا می‌شود

خون شهید سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت سبب اضمحلال آمریکا می‌شود

ایسنا/اصفهان یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: خون به ناحق ریخته شده سردار سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت سبب اضمحلال آمریکا می‌شود و کسی که باد بکارد، طوفان درو خواهد کرد.

سید محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص سالگرد شهادت سردار سلیمانی و تأثیر شهادت ایشان بر تحولات منطقه، اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی تأثیر چشمگیری بر فرهنگ مقاومت دارد و این ترور نشانگر استیصال دشمن است که نشان داد وقتی در برابر افراد دلیری مانند سردار سلیمانی قرار بگیرند از روی ضعف، شبانه ایشان را در کشوری که مهمان آن بود، ترور کردند. جالب‌تر از آن این است که آمریکایی‌ها رسماً مسئولیت ترور را بر عهده می‌گیرند که این امر چهره واقعی استکبار جهانی را نشان داد.

وی افزود: شعار حقوق بشر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها رنگ باخت و خودشان هم این موضوع را فهمیده‌اند که تروریست و ناقض حقوق بشر هستند. در داخل کشور نیز پس از این ترور ناجوانمردانه یک بیداری و همدلی را شاهد بودیم به طوری که در کل کشور ۲۵ میلیون نفر در تشییع پیکر ایشان حاضر شدند. این حضور حماسی نشان داد که ملت ایران در بزنگاه‌های خطر، یکپارچه هستند.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه پس از شهادت شهید سلیمانی پیوند بیشتری میان مردم ایران و عراق برقرار شد، اظهار کرد: در منطقه هم بر عنصر مقاومت تأکید بیشتری شد که با دشمن نمی‌توان سازش کرد و اگر روی پای خودمان نایستیم استکبار به صغیر و کبیر رحم نمی‌کند.

ابطحی تصریح کرد: هر قطره‌ای از خون شهید که بر زمین می‌ریزد سبب شکفتن لاله‌های دیگری می‌شود، پس از شهادت سردار سلیمانی، جوانان بیشتر داوطلب شدند که با داعش بجنگند. این موارد از ثمرات خون شهید سلیمانی است.

وی خاطرنشان کرد: در مجلس عراق لیبرال‌ها، کردها و طیف‌های دیگر طرحی را به تصویب رساندند که نیروهای آمریکا باید هر چه زودتر از عراق خارج شوند. چند روز پیش هم سخنرانان بزرگداشت شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس تأکید کردند که آمریکا باید از عراق خارج شود. خون شهید سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت دامن آمریکایی‌ها را می‌گیرد.

این نماینده سابق مجلس، گفت: حتی منتظر این هستیم که خون به ناحق ریخته شده سردار سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت سبب اضمحلال آمریکا شود. آمریکایی‌ها فکر کردند که با شهادت سردار سلیمانی چراغ مقاومت خاموش می‌شود در صورتی که انگیزه‌ها بیشتر شد و حتی نیروهای یمن فعال‌تر شده و وارد خاک عربستان شدند. این امر نشان می‌دهد که دست خدا با کسانی است که در راه او جهاد می‌کنند.

ابطحی افزود: آمریکا بازنده اصلی این میدان بود، چراکه فرهنگ شهادت در میان جریان مقاومت تقویت شد. البته آمریکایی‌ها فریب صهیونیست‌ها را خوردند و دست به این ترور زدند. چراغ عمر آمریکا شیشه‌ای است و کسی که باد می‌کارد؛ طوفان درو خواهد کرد و ملت ایران هم نشان داده علی‌رغم تمام مشکلات، یکپارچه پشت انقلاب اسلامی ایستاده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha