• شنبه / ۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99100603890
  • خبرنگار : 50176

معاون استاندار:

لرستان در سرمایه انسانی و اجتماعی از میانگین بالاتر است

لرستان در سرمایه انسانی و اجتماعی از میانگین بالاتر است

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری لرستان گفت: استان در سرمایه انسانی و اجتماعی از میانگین بالاتر است.

محمود ثمینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: لرستان مملو از سرمایه اجتماعی است و بر اساس آخرین پیمایشی که وزارت کشور انجام داده از میانگین کشوری استان در سرمایه انسانی و اجتماعی بالاتر هست.

وی تصریح کرد: سرمایه اجتماعی استان شامل همکاری، اعتمادی و مشارکت اجتماعی هست.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: آنچه که تا به حال از این سرمایه‌های اجتماعی بهره‌مند شده‌ایم تشکیل هیات اندیشه‌ورز هست که متشکل از اساتید و اندیشمندان عرصه اجتماعی استان است و در زمان‌ها و زمینه‌های مختلف از آنان بهره می‌گیریم.

ثمینی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم برخی از مشکلات اجتماعی حاشیه یا در خود شهرها را با نظریات این افراد در تصمیم سازی‌هایی که انجام می‌دهند رفع کنیم.

این معاون استاندار تصریح کرد: هدف ما این است که نظرات و کارشناسی این افراد که سرمایه‌های اجتماعی لرستان به شمار می‌آیند را در کارگروه‌ها مطرح کنیم و نهایتا به تصمیم مدیریتی برای حل مشکلات استان برسیم.

ثمینی در ادامه اظهار کرد: در سالیان گذشته با ایجاد دفاتر تسهیلگری در مناطق حاشیه‌ای خرم‌آباد تا حدود بسیار زیادی آموزش‌ها در زمینه‌های مختلف صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: آموزش‌های مورد نیاز در زمینه‌های بسیار مختلف شامل؛ کاهش طلاق، مسائل اشتغال، آموزش‌های لازم برای توانمندسازی بانوان و سایر آموزش‌های که در رابطه با ارتقای فرهنگی اجتماعی و بهداشتی از طریق این دفاتر احصا شده است.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: قاعدتا تلاش شده در مناطق حاشیه شهر بیشتر کار شود.

ثمینی اضافه کرد: ولی این اقدام را برای کل استان در کارگروه اجتماعی و فرهنگی سیاستگذاری کرده و توسط دستگاه‌های مرتبط دنبال می‌کنیم.

 وی بیان کرد: امیدواریم این تلاش‌ها بیشتر نتیجه دهد و هرگونه عقب‌ماندگی و کاستی را روز به روز بیشتر جبران کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha