حجت الله غلامی شامگاه (سه شنبه- ۲ دی ماه) در حاشیه جلسه سرمایه گذاری، برنامه ریزی و تبیین ساختار اجرایی قطارهای حومه ای استان اصفهان با اشاره به کلیات این نشست، اظهار کرد: این جلسه با حضور شهرداران قطارهای حومه و شهرهای جدید و فرمانداران برگزار و قرار شد ساختاری برای فعال سازی قطارهای حومه اصفهان تعریف شود.
وی با اشاره به ۱۶۰ کیلومتر طول قطارهای حومه شهر اصفهان که مسیرهایی در چهار جهت کلانشهر اصفهان را طی می کنند، گفت: در حقیقت قطارهای حومه، توسعه خطوط ۱، ۲ و ۳ مترو اصفهان است که به انتهای هر خط متصل می شود که شامل خطوط مترو شاهین شهر، بهارستان، نجف آباد و فولادشهر است.
به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: برای اجرای این چهار خط باید از امکانات موجود شهرداری ها و همچنین توانمندی بودجه سال جاری و سال آینده بهره ببریم تا بتوانیم این خطوط را فعال کنیم.
وی تاکید کرد: به طور قطع اگر بخواهیم آسیب های کلانشهر اصفهان را به حداقل برسانیم تنها راه آن برقراری سفرهای ایمن، سریع و راحت با مجموعه های شهری اطراف است تا حجم مهاجرت به شهر اصفهان را به حداقل ممکن برسانیم.
غلامی گفت: در این جلسه بعد از جمع بندی نهایی دستگاه های مشخص برای اجرای این طرح ها تعیین و مقرر شد آنها نمایندگان خود را مشخص کنند تا طی ۱۵ روز آینده ساختار نهایی چهار خط قطارهای حومه ای کلانشهر اصفهان تعریف شود و بتوانیم به سمت اجرایی کردن این پروژه ها برویم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر خط مترو بهارستان درحال اجرا و فعال است، یادآور شد: عملیات زیرسازی خط مترو شاهین شهر نیز آغاز شده و خط مترو مجلسی و بهارستان نیز کلید خورده است، اما هدف ما سرعت گیری اجرای این پروژه ها و تعریف ساختار واحد برای هر چهار خط و استفاده حداکثری از تسهیلات و بودجه سنواتی است.
انتهای پیام
نظرات