• دوشنبه / ۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99100100509
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

پرداخت تسهیلات برای بهسازی و نوسازی خانه‌های تاریخی

پرداخت تسهیلات برای بهسازی و نوسازی خانه‌های تاریخی

ایسنا/اصفهان معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: دولت برای بهسازی و نوسازی خانه های تاریخی یک میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال تسهیلات پرداخت می کند.

مهدی عبوری، امروز (دوشنبه-اول دی ماه) در حاشیه سفر به شهرستان اردستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از ویژگی های ارزشمندی که در شهرستان اردستان وجود دارد بافت بسیار منحصر بفردی است که در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد قرار دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی را مردم و مالکان خصوصی و همچنین شهرداری ها در بافت های تاریخی شروع کردند که باید از آنها حمایت شود، افزود: برای حمایت از برنامه های شهرداری ها طی اقدام مشترک با همکاری وزارت گردشگری، راه و شهرسازی و با محوریت شرکت بازآفرینی ایران و مدیریت شهری کمک و اثر بخشی برای پیشرفت طرح های شهرداری ها را خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به عنوان پایلوت با همکاری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به صورت یک کار مشترک مجموعه‌های تاریخی که در شهرستان اردستان به عنوان یک راستا شکل گرفته مرمت می‌شود تا مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار بگیرد، گفت: در بازدید از شهر زواره، شهرداری و میراث فرهنگی درخواستی برای بهسازی و ترمیم بازار و حسینیه بزرگ شهر داشتند که قرار شد ابتدا طرح اجرایی تهیه شود و با نظارت اداره کل راه و شهرسازی مورد موافقت قرار بگیرد.

عبوری با بیان اینکه مالکان خانه‌های تاریخی اقدامات خوبی را برای مرمت و نوسازی شروع کردند که برای حمایت از آن‌ها ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ۹ درصد، ۴۰۰میلیون ریال تسهیلات ۱۸ درصد و ۴۰۰میلیون ریال هم تسهیلات ۴ درصد به عنوان ودیعه مسکن پرداخت می‌شود، افزود: در زمینه معرفی افراد برای تسهیلات محدودیت وجود ندارد و هر مقدار متقاضیان درخواست داشته باشند و بتوانند جذب کنند اعتبار تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهسازی بازار تاریخی زواره مورد موافقت قرار گرفت و شهرداری این شهر با همکاری میراث فرهنگی طرح مورد نظر را تهیه و پس از تصویب در وزارت راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز در نظر گرفته خواهد شد، گفت: اختصاص ۳۵۰ تن قیر برای معابر بافت فرسوده زواره مورد موافقت قرار گرفت.

عبوری با بیان اینکه ۵۰ درصد سهم دولت در زمینه تخفیف صدور پروانه در بافت‌های فرسوده به شهرداری‌ها پرداخت خواهد شد، افزود: برای بهسازی و مرمت خانه‌های تاریخی که در مالکیت خود مجموعه شهرداری‌ها و فضای عمومی است اگر به عنوان یک مجموعه فرهنگی استفاده شود کمک بزرگی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در اردستان مجموعه مسیر قنات دوطبقه  و مسجد جامع این شهر به عنوان دو مجموعه مورد بازسازی قرار خواهند گرفت، افزود: کاروانسرای کنار مسجد جامع اردستان احیا و به عنوان یک مرکز صنایع‌دستی از این مجموعه و فضای تاریخی آن استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت برای بهسازی و نوسازی خانه‌های تاریخی یک میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌کند، خاطرنشان کرد: در کل کشور ۱۴۸ هزار هکتار بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی وجود دارد که پنج میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها وجود دارد و جمعیت حدود ۲۰ میلیون نفر در این مناطق زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha