• سه‌شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99092519690
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

کاهش ۴۳ درصدی آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در اردستان

کاهش ۴۳ درصدی آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در اردستان

ایسنا/اصفهان معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اردستان از کاهش ۴۳ درصدی آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

محمدتقی کیانی، امروز (سه‌شنبه- ۲۵ آذر) در شورای ترافیک شهرستان در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: در مقایسه تصادفات هشت ‌ماهه نخست امسال و سال گذشته مشاهده می‌شود که تعداد تصادفات جرحی افزایش و میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای شهرستان اردستان ۴۳ درصد کاهش داشته است. البته این موضوع با توجه به درگیری کشور با ویروس کرونا و آمار پایین سفرها، شاخص مناسبی برای بررسی نیست.

وی با بیان اینکه در جاده‌های اصلی و ترانزیت شهرستان هر چند وقت یک‌بار شاهد حادثه‌آفرینی افغانی کِش‌ها هستیم، افزود: افغانی کِش‌ها برای آنکه توسط مأموران انتظامی متوقف نشوند، بیشتر اوقات با سرعت زیاد حرکت می‌کنند و معمولاً پلیس برای حفظ جان سرنشینان آن‌ها را نمی‌تواند متوقف کند.

به گزارش ایسنا، همچنین رئیس پلیس راه شهرستان اردستان گفت: تعداد تصادفات فوتی در هشت ماه امسال ۹ فقره بوده که متأسفانه ۱۰ نفر کشته برجای گذاشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

جعفر قجاوند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد افزایش تصادفات جرحی هستیم و در این مدت ۴۶ فقره تصادف اتفاق افتاده و ۷۶ نفر مجروح شدند. در واقع هر چند تعداد تلفات کاهش یافته و شدت تصادفات نیز با کاهش همراه است، اما در کل تعداد تصادفات جرحی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه علت اصلی بروز تصادفات در حوزه برون شهری توجه نکردن به جلو و  ناشی از خستگی و خواب آلودگی است که دلیل آن یکنواخت بودن طول جاده‌های شهرستان اردستان است، گفت: نبود گاردریل از دیگر عوامل آمار تصادفات فوتی در جاده‌های حوزه استحفاظی اردستان است.

رئیس پلیس راه شهرستان اردستان سرعت غیرمجاز که دلیل آن کمبود دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف است را از دیگر موارد آمار بالای جاده‌های شهرستان عنوان کرد و گفت: بیشترین تصادفاتی که در حوزه راه‌های شهرستان اتفاق می‌افتد در شب است که اگر مشکل دوربین‌های هوشمند برطرف شود تا حد زیادی در کاهش آن می‌تواند مؤثر باشد.

در ادامه رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اردستان نیز در این جلسه گفت: یکی از مشکلات اصلی شهر اردستان ترافیک خیابان شهید فائق است که باعث ایجاد گره‌های ترافیکی شده است. تاکنون راهنمایی و رانندگی بارها اعلام کرده است که برای این خیابان باید فکر اساسی شود.

مجتبی حسین زاده با بیان اینکه با بررسی‌هایی که انجام دادیم خیابان شهید فائق اردستان هرچه زودتر باید یک‌طرفه شود، گفت: ترافیک این خیابان در برخی ساعت از شبانه روز باعث مشکلاتی برای تردد و تخلف شهروندان شده و پلیس مجبور است به دلایل مختلف وسایل نقلیه این افراد را اعمال قانون کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha