• دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99092418340
  • منبع : نمایندگی قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استان اعلام کرد

پیش‌بینی فضای بزرگتر برای اسکان گرفتاران کولاک در قزوین

پیش‌بینی فضای بزرگتر برای اسکان گرفتاران کولاک در قزوین

ایسنا/قزوین مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با بیان اینکه طرح زمستانه امسال نسبت به سال‌های قبل متفاوت است، گفت: در سال‌های قبل مسافران گرفتار در کولاک در فضای کوچک اسکان داده می‌شدند ولی امسال به‌دلیل شیوع کرونا باید فاصله اجتماعی رعایت شود که به همین منظور سالن‌های مدیریت بحران و آموزش و پرورش را آماده کرده‎ایم.

قدرت‌الله مهدیخانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رزمایش زمستانه هر ساله با حضور کلیه دستگاه‌های امدادی خدمت‌رسان عضو شورای مدیریت بحران اجرا می‌شود که این دستگاه‌ها در هر شرایطی در کنار مردم هستند.

وی ادامه داد: در استان قزوین وحدت و هم‌افزایی خوبی بین مدیریت بحران و دستگاه‌های خدمت‌رسان امدادی وجود دارد و در هر شرایطی که برای آن‌ها مأموریت تعریف کنیم آمادگی اجرا دارند، روزهایی بوده که همکاران امدادی ما در شرایط سخت تا ۴۸ ساعت بیدار بودند و خدمت ارائه کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اشاره کرد: همواره بازدیدهایی را از پایگاه‌های امدادی، هلال‌احمر، اورژانس، راهداری و پلیس داریم تا آمادگی آنان را ارزیابی کنیم؛ در حال حاضر دستگاه‌ها در حال آماده‌باش کامل هستند و برنامه‌ها در راستای حفظ سلامت و امنیت مردم در جاده‌ها اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه قزوین یکی از استان‌های حادثه‌خیز و پرتردد کشور است، اعلام کرد: طول راه‌های استان قزوین بالغ ۷۷۰۰ کیلومتر است که از این میزان ۱۳۷۰ کیلومتر آزادراه است. تا امروز شاهد در راه ماندن مسافران در جاده نبودیم، در هر ساعتی که تماس گرفتند همکاران ما در هلال‌احمر و راهداری اعزام شدند و امدادرسانی و اسکان را انجام دادند.

مهدیخانی اعلام کرد: دستگاه‌های امدادی عضو شورای مدیریت بحران ۲۷ دستگاه است که هفت دستگاه همیشه در آماده‌باش هستند؛  برای طرح زمستانه حدود ۶۰۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین و بالغ بر ۱۵۰۰ نفر نیرو آماده هستند، این طرح ۹۱ روزه است و پس از آن طرح نوروزی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح زمستانه امسال نسبت به سال‌های قبل متفاوت است، افزود: در سال‌های قبل اگر مسافران در کولاک گرفتار می‌شدند در فضای کوچک اسکان داده می‌شدند ولی امسال به‌دلیل شیوع کرونا باید فاصله اجتماعی رعایت و فضاهای بیشتری شناسایی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با تأکید بر اینکه در وضعیت اضطراری کلیه امکانات دستگاه‌های اجرایی در اختیار مدیریت بحران قرار دارد، خاطرنشان کرد: امسال زمستان سرد و سختی پیش‌بینی شده است لذا سالن‌های مدیریت بحران و آموزش و پرورش را آماده کرده‎ایم و دستگاه‌ها نیز در آماده‌باش هستند که امیدواریم برای مسافران و مردم مشکلی پیش نیاید.

وی بیان کرد: طی ۲ سال گذشته به‌صورت میدانی از کلیه رودخانه‌ها بازدید و ۲۴ نقطه سیل‌آسا را شناسایی کردیم؛ برای رفع این نقاط ۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران در اختیار آب منطقه‌ای قرار دادیم و علاوه بر آن از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کردیم و در قبال برداشت مصالح رودخانه، ترمیم و احداث دیواره را انجام دادند.

مهدیخانی افزود: با حمایت دستگاه قضایی ساخت‌وسازهای حریم رودخانه‌ها تخریب شد، بخشی از حریم رودخانه که مورد دستبرد کشاورزان بود را لایروبی کردیم که رودخانه خررود و یالیان از جمله آن‌ها بود و علی‌رغم اینکه کشاورزان کشت کرده بودند بازگشایی انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha