• دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99092418236
  • خبرنگار : 71402

ال گور: پشیمان نیستم که سال ۲۰۰۰ به شکست اذعان کردم

ال گور: پشیمان نیستم که سال ۲۰۰۰ به شکست اذعان کردم

ال گور، معاون رئیس جمهوری اسبق آمریکا یکشنبه گفت که از اذعان به شکست مقابل جورج بوش پس از انتخابات شانه به شانه در سال ۲۰۰۰ احساس پشیمانی نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، ال گور دموکرات در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان درباره آن واقعه که دقیقا ۲۰ سال پیش، پس از آنکه دیوان عالی آمریکا در مناقشه بر سر شمارش آراء در فلوریدا به نفع جورج بوش رای داد، گفت: نه پشیمان نیستم.

این تصمیم روند بازشماری در این ایالت را متوقف کرد و بوش با ۵۳۷ رای از حدود شش میلیون رای برنده شد. بلیت جمهوریخواهان با بوش و دیک چنی برنده شد و آنها ۲۷۱ رای الکترال به دست آوردند که تنها یک رای بیشتر از حداقل مورد نیاز برای پیروزی بود.

ال گور گفت: وینستون چرچیل یک بار درباره مردم آمریکا گفت که آنها به طور کلی کار درست را انجام می‌دهند، بعد از آنکه تمام راه‌های موجود را امتحان کردند! در واقع هیچ جایگزین دیگری بعد از تصمیم نهایی دیوان عالی وجود نداشت.

این سیاستمدار دموکرات آمریکایی در سخنانی تلویزیونی گفت، در حالی که عمیقا از تصمیم دیوان عالی که به کمپین او پایان داد، ناامید شده، "کینه و عداوت حزبی اکنون باید کنار گذاشته شود."

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ بسیار قاطعانه‌تر از آنچه بوش انجام داد، برنده شد اما این مانعی بر سر دونالد ترامپ نشده که نتایج را با تئوری‌های توطئه و چالش‌های حقوقی تحت‌الشعاع قرار ندهد. او یکشنبه هم در پیامی توییتری نوشت: فاسدترین انتخابات در تاریخ آمریکا!

ال گور در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: از تمام آن کسانی که همچنان از تلاش شکست‌خورده رئیس جمهور ترامپ در انتخاب دوباره او حمایت می‌کنند، می‌خواهم تا کشور را در اولویت اول قرار دهند. امیدوارم با رای کالج الکترال در روز دوشنبه، آن کسانی که هنوز سماجت می‌ورزند، از کارشان دست بردارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha