• چهارشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99091914933
  • خبرنگار : 50233

کپسول اکسیژن رایگان برای کرونایی‌ها/ افزایش 3 برابری تخت‌های ویژه سمنان ظرف 10ماه

کپسول اکسیژن رایگان برای کرونایی‌ها/ افزایش 3 برابری تخت‌های ویژه سمنان ظرف 10ماه

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به تمجید از همکاری‌های خیرین سلامت در طول 10 ماهه گذشته پرداخت و گفت: در همه شهرستان‌های تحت‌پوشش دانشگاه کپسول‌های اکسیژنی از سوی خرین خریداری شده و به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

دکتر نوید دانایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آن دسته از بیماران کرونایی که فرآیند درمان خود را در منزل سپری می‌کنند در صورت نیاز به اکسیژن برای چند روز و یا چند ساعت می‌توانند از این کپسول‌های خرین استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خیرین در هر 6 شهرستان تحت پوشش کپسول‌هایی خریداری و هدیه دادند ادامه داد: حمایت بسیار خوب خیرین از بخش سلامت در دوره شیوع کروناویروس بسیار امیدبخش و قابل تقدیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به حجم بالای تست‌های کروناویروس در استان پرداخت و گفت: علوم پزشکی استان از نظر تعدد تست‌های کرونا رتبه برتر کشور را کسب و از موفق‌ترین استان‌ها در این بخش بودیم و دلیل آن عمدتا به تلاش همکاران ما و وجود آزمایشگاه‌ها و امکانات آزمایشگاهی در استان است.

وی یادآوری کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان سمنان تاکنون افزون بر 31 هزار تست پی سی آر در مراکز وابسته به علوم پزشکی سمنان انجام شده است.

دکتر دانایی با بیان اینکه تا پایان امسال یک آزمایشگاه دیگر برای انجام تست های کرونایی در استان ایجاد می‌شود خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه با ظرفیت روزانه 400 آزمایشگاه در استان راه‌اندازی می‌شود.

وی از افزایش سه برابری تخت‌های ویژه این استان تنها در کمتر از 10 ماه خبر داد و افزود: راه‌اندازی این تخت‌های هزینه بسیار بالایی دارند به طوری که برای ایجاد و تجهیز هر تخت به اعتباری بین 800 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان نیاز است از همین افزایش سه برابری تخت‌های ویژه در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان یک گام بلند بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه تا قبل از کرونا 38 تخت آی سی یو در مراکز بیمارستانی این دانشگاه وجود داشت افزود: با شیوع کووید 19 و نیاز به توسعه این بخش بیش از 40 تخت آی سی یو به ظرفیت‌های بیمارستانی دانشگاه افزوده شد و از همین رو در اوج بحران کرونا که بستری ها نیز افزایش یافت هیچ گاه از آی سی یو بخش های غیرکرونایی استفاده نشد.

وی شمار قربانیان کرونا در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه تا روز گذشته را 588 نفر اعلام کرد و با اشاره به روند کاهشی مبتلایان در این دانشگاه از مثبت شدن تست 21 بیمار جدید در روز گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه خبر داد و گفت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تا کنون 14 هزار و 294 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان شناسایی شده است.

دکتر دانایی با بیان اینکه مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به بیش از 4000 نفر رسیده اضافه کرد: 3339 نفر از این مبتلایان قطعی با بهبودی کامل مرخص شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha