• دوشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99091712925
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره هواشناسی اردستان:

دمای اردستان امشب به ۸ درجه زیر صفر می‌رسد

دمای اردستان امشب به ۸ درجه زیر صفر می‌رسد

ایسنا/اصفهان رئیس اداره هواشناسی اردستان از پیش‌بینی بروز یخبندان در اردستان خبر داد و گفت: دما در شهر اردستان تا منفی ۲ درجه و در جنوب شهرستان تا ۸ درجه زیر صفر خواهد رسید.

جواد رمضان پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سامانه بارشی که از جمعه ‌شب وارد منطقه شد شرایط بارشی را از اواخر روز شنبه برای شهرستان ایجاد کرد که به صورت متناوب در کل منطقه شهرستان وجود داشت.

وی با اشاره به بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان، گفت: بیشترین بارش در شهر اردستان و روستای کچوسنگ اتفاق افتاد که توانست ۱۹ میلی‌متر را ثبت کند. همچنین ایستگاه‌های باران سنجی در روستاهای شهراب و جهان‌آباد بیشترین بارش‌ها را توانستند ثبت کنند. همچنین بارش‌ها در مناطق کوهستانی و جنوبی شهرستان همراه با برف بوده است.

رئیس اداره هواشناسی اردستان با بیان اینکه شرایط بارشی تا عصر روز دوشنبه در منطقه ادامه دارد، گفت: با خروج این سامانه از امشب شاهد کاهش محسوس دما از ۴ تا ۸ درجه خواهیم بود. دما در شهر اردستان صفر و تا منفی ۲ درجه خواهد بود، ولی در مناطق کوهستانی و جنوب شهرستان دما تا ۸ درجه زیر صفر می‌رسد.

رمضانپور گفت: برای منطقه اردستان امشب یخ‌زدگی را پیش‌بینی می‌کنیم که این موضوع در مناطق کوهستانی شدت بیشتری دارد، ولی یخ‌زدگی آن ملموس نیست و روز سه‌شنبه دما به حالت قبل و آفتابی باز خواهد گشت. در حال حاضر آسمان شهرستان ابری است و هر چقدر ابرها کمتر شود شدت سرما بیشتر خواهد شد.

وی میانگین بارش‌های کوتاه مدت در شهرستان اردستان را ۵۵ میلی‌متر عنوان کرد و گفت: بارش‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته همچنان ۱۱ درصد کاهشی است. البته بیشتر بارش‌ها در جنوب شهرستان بوده و وضعیت این مناطق به مراتب نسبت به دیگر نقاط بهتر است.

رئیس اداره هواشناسی اردستان با بیان اینکه در شهرستان اردستان ۱۱ ایستگاه باران‌سنجی در مناطق روستایی و ۲ ایستگاه خودکار اقلیم‌شناسی در شهرها زواره و مهاباد وجود دارد که بر اساس آن‌ها میزان بارش‌ها اعلام می‌شود، گفت: در صدد هستیم با مساعدت فرماندار شهرستان ایستگاه‌های باران‌سنجی را افزایش دهیم که به آمار دقیق‌تر اداره هواشناسی کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha