• یکشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99091612524
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان:

۱۲ اقامتگاه بومگردی تا پایان سال در اردستان ایجاد می شود

۱۲ اقامتگاه بومگردی تا پایان سال در اردستان ایجاد می شود

ایسنا/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: ۱۲ اقامتگاه بومگردی جدید در مناطق روستایی و شهری و یک مجتمع بین راهی تا نوروز ۱۴۰۰ در شهرستان به بهره برداری می رسد.

مهدی مشهدی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی در سه حوزه فعالیت دارد، اظهار کرد: اصلی ترین هدف اداره میراث فرهنگی شهرستان تحقق شعار اردستان سومین مقصد گردشگری استان اصفهان است که تا سال ۱۴۰۴ این هدف باید عملیاتی شود. خوشبختانه در حوزه گردشگری بیش از ۸۰ درصد هدف گذاری خود برای این شعار را عملیاتی کردیم.

وی با اشاره به فعالیت های این اداره در حوزه گردشگری با بیان اینکه از ابتدای امسال ۹ خانه تاریخی در روستاهای شهرستان بازسازی و مجوز بوم گردی گرفتند، افزود: با توجه به پتانسیلی که در بوم گردی شهرستان وجود دارد اداره میراث فرهنگی با توجه به ارائه طرح توجیهی، تسهیلات کم بهره در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان با بیان اینکه یکی از اقدامات میراث فرهنگی اردستان، توسعه صنعت گردشگری در شهرستان است، گفت: ۱۲ اقامتگاه بومگردی جدید در مناطق روستایی و شهری و ۱ مجتمع بین راهی تا نوروز ۱۴۰۰ در شهرستان به بهره برداری می رسد.

مشهدی با اشاره به فعالیت های این اداره در حوزه صنایع دستی گفت: از یک سال گذشته تاکنون ۵۹ پرونده تولید صنایع دستی انفرادی صادر کردیم و بیش از ۲۵ مورد تسهیلات با بهره کم به هنرمندان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۸ دوره آموزشی با حضور ۱۵۰ نفر از علاقه مندان برگزار شده، ولی متاسفانه هم اکنون آموزش ها به دلیل کرونا متوقف است، گفت: هم اکنون بیش از ۳۵۰ نفر هنرمند در سطح شهرستان کارت مهارت دریافت کردند که در ۳۸ کارگاه مشغول فعالیت های سفالگری، میناکاری، خراطی، قلم زنی و آهنگری، سنگ تراشی و... هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان با بیان اینکه عملیات مرمت و رفع خطر کاخ تاریخی سرهنگ آباد با اعتبار بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان به اتمام رسیده، گفت: معتقد هستیم تا موضوع مالکیت این کاخ به طور کامل رفع نشود بیت المال را نمی توانیم در آن مکان هزینه کنیم و بعد از آن افرادی به دلیل موضوعات پیش پا افتاده به بنا آسیب بزنند.

مشهدی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰ پرونده میراث غیرمنقول برای ثبت ارسال شده است و منتظر ثبت ملی آنها هستیم، گفت: پس از بررسی و تایید کارشناسان، ۹ اثر میراث ناملموس شهرستان در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسید که مهمترین آنها آیین های پامنبری، نخل بندی، نخل گردانی، مهارت پخت سمنو، آیین برات، مهارت پخت گداخته و سبد بافی است. همچنین از مجموع ارسال ۵ پرونده میراث طبیعی تاکنون ۳ پرونده شماره ثبت دریافت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha