• سه‌شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99091108268
  • خبرنگار : 50165

از ابتدای سال تاکنون انجام شد؛

توزیع میانگین ۴۳ تن مرغ گرم در استان زنجان

توزیع میانگین ۴۳ تن مرغ گرم در استان زنجان

ایسنا/زنجان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۱۴ روز کشتار با متوسط روزانه ۴۳ تن مرغ تحویل مردم استان شد.

جواد تاراسی شب گذشته (۱۰ آذرماه) در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان، با اشاره به کمبود مرغ گرم در بازار، اظهار کرد: در حال حاضر مشکلی درباره پشتیبانی مرغ نداریم، هر چند که در ابتدای مهرماه وضعیت بحرانی پیش‌بینی شده بود اما خوشبختانه با افزایش دوره پرورش مرغ‌داران، این آمادگی ایجاد شد و استان مشکلات کم‌تری را تجربه کرد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۱۴ روز کشتار انجام شده است، افزود: در این مدت به طور متوسط روزانه ۴۳ تن مرغ تحویل هم‌استانی‌ها شده و ۲۱.۵ تن نیز به ‌صورت قطعه‌بندی عرضه شده است.

این مسئول در رابطه با توزیع مرغ گرم در شهرستان‌ها، ادامه داد: بر اساس آنچه که برای شهرستان‌ها هماهنگ شده، فرمانداران دستور دادند که اکیپی در قالب مدیر جهادکشاورزی و نماینده فرماندار بر این امر توزیع نظارت داشته باشند تا مشکلات احتمالی و کمبودها، احصا و برطرف شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان خاطرنشان کردٍ: امسال میزان جوجه‌ریزی استان زنجان ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بود، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ تولید شد.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز با تاکید بر مشخص شدن مبنای محاسبه مالیاتی مرغ‌فروشان، اظهار کرد: قطعا این امر مشکل مالیاتی این صنف را حل خواهد کرد. در حال حاضر این صنف با مشکل پرداخت مالیات مواجه است.

ناصر فغفوری در رابطه با قیمت مرغ گرم، افزود: زنجان تنها استانی است که برخلاف سایر استان‌ها قیمت تمام‌ شده را ثابت نگه داشت اما این موضوع از طریق سایر استان‌ها رعایت نشد و همین رعایت نشدن مانند دفعات قبل مشکلاتی را برای زنجان به وجود آورد.

وی تصریح کرد: قیمت کنونی مرغ گرم ۲۱ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم بوده و در چند روز گذشته روزانه ۵۰ تن مرغ  در استان در حال توزیع است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه هیچ تغییری در سرانه سهمیه آرد نانوایی‌ها انجام نشده است، افزود: نظارت و بازرسی از نانوایی‌ها تشدید شده و  میزان مصرف نانوایی‌ها به ‌صورت روزانه مشخص است و در هنگام بازدید بازرسان، تعداد آردها بررسی می‌شود که نسبت به بازرسی مرحله قبل باید از تعداد آردها کم شده و کیسه‌های آن نیز موجود باشد و در صورت کم یا زیاد بودن، واحد نانوایی باید پاسخ‌گو باشد.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان نیز با اشاره به بحث سیستماتیک شدن توزیع آرد در استان، گفت: مشکلی از لحاظ توزیع آرد وجود ندارد و سهمیه‎ها کم نشده است.

محمد ایزدی، روستاهای دورافتاده را اولویت توزیع آرد خام عنوان کرد و افزود: میزان تقاضا در این بخش افزایش یافته است.

وی با اشاره به شلوغی برخی از نانوایی‌ها طی هفته‎های گذشته،  عنوان کرد: بحث کیفیت و نیز رعایت فاصله اجتماعی موجب شلوغی این نانوایی‌ها شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه وضعیت تولید نان و آرد در استان مطلوب است و مشکلی از این نظر وجود ندارد، تصریح کرد: در بحث کیفیت نیز همواره زنجان جزو استان‌های برتر بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان نیز در این جلسه، افزود: در قانون، بحث سود مرغ‌داران و نیز موضوع مالیات مشخص شده است و این اداره‌کل نیز بر همان اساس عمل می‌کند.

میرحیدر رضوی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ جلساتی در این باره داشتیم و قرار شد که سازمان صمت میزان توزیع مرغ هر مرغ‌دار را اعلام کند تا بر اساس آن مالیات اخذ شود اما تاکنون لیستی به این اداره‌کل اعلام نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha