• یکشنبه / ۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99090906604
  • خبرنگار : 50039

رایزنی برای ممانعت از تعطیلی ۷ کلینیک گیاه پزشکی آستارا

رایزنی برای ممانعت از تعطیلی ۷ کلینیک گیاه پزشکی آستارا

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: همه تلاش ها و مکاتبات خود را برای ممانعت از تعطیلی هفت کلینیک گیاه پزشکی در این شهرستان خواهیم کرد.

عباس صابر، در نشست تخصصی با مدیران کلینیک های گیاه پزشکی بندر مرزی آستارا که در سالن اجلاس فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه عملیات ترانشیپ به شکل شایسته در پایانه بار آستارا انجام شود، اقدامات لازم و تاثیرگذار باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان هفت کلینیک فعال بوده است، ادامه داد: باید بر اساس دستورالعمل ها نیز بر رفتار و کارهای کلینیک ها نظارت کرد.

وی با تأکید بر اینکه پایانه بار آستارا شرایط فیزیکی لازم را برای انجام یک سری کارهای زنجیره ای را ندارد، افزود: مشکلات کلینیک ها جمع بندی و با مستندات به مراجع بالاتر ارجاع شده است.

صابر در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در مراوده با کشورهای دیگر در امر صادرات، نباید کوچکترین خطا رخ دهد، تصریح کرد: با توجه به اشتغال تعداد کثیری از جوانان در این کلینیک ها و منبع درآمدی تعداد از خانوارها، تلاش خواهیم کرد تا این کلینیک ها مجدد فعال شود.

فرماندار آستارا با بیان اینکه رویه نظارت کارشناسان کشاورزی بر محصولات نباتی صادراتی در پایانه باید تغییر کند، یادآور شد: بیمه مسئولیت کلینیک ها از مهمترین مسایلی است که باید مدیران فعال در این حوزه مدنظر قرار دهند.

افزایش ۹۸ درصدی صادرات محصولات کشاورزی از مرز آستارا

ایرج شیارکار، مدیر جهاد کشاورزی آستارا در این جلسه خاطرنشان کرد: حجم صادرات محصولات کشاورزی از مرز زمینی آستارا، نسبت به سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ بالغ بر ۹۸ درصد رشد دارد.

وی با اشاره به اینکه اختصاص یک لاین از پایانه برای استقرار کامیون های صادراتی جهت بازدید کارشناسان کشاورزی از اولویت ها است، افزود: تحقق این هدف می تواند رویه بازدیدها را تسریع و کیفیت آن را افزایش می دهد.

بهسازی محوطه پایانه بار آستارا اعتبار کلان می خواهد

سیدطاهر سجادی، مدیر پایانه بار آستارا در جلسه فوق، اظهار کرد: بهسازی وضعیت پایانه اعتبارات کلان می خواهد.

وی با اشاره به اینکه از سقف ظرفیت موجود در پایانه برای ورود کامیون ها استفاده می کنیم، ادامه داد: به طور متوسط بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کامیون در این پایانه جهت انجام کارهای مربوطه حضور می یابد.

سجادی با تاکید بر اینکه در داخل پایانه ۲۴ غرفه موجود است، تصریح کرد: از این تعداد، ۱۴ غرفه در اختیار شرکت های حمل و نقل قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha