• شنبه / ۸ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99090806155
  • خبرنگار : 50039

فرماندار آستارا تأکید کرد

الزام افزایش محوطه پایانه بار آستارا

الزام افزایش محوطه پایانه بار آستارا

ایسنا/گیلان فرماندار بندر مرزی آستارا گفت: با توجه به اینکه افزایش صادرات از مرزهای سه گانه آستارا سبب ترافیک سنگین کامیونی در پایانه بار این شهرستان شده است، محوطه آن تا ۱۰ هکتار افزایش می یابد.

عباس صابر در جریان بازدید سرزده از پایانه بار بندر مرزی آستارا و بررسی مشکلات صادرکنندگان محصولات نباتی و رانندگان فعال در مرزهای سه گانه زمینی، دریای و ریلی این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به حجم عظیم صادرات کشور از مرز آستارا، پایانه بار این شهرستان ظرفیت این تعداد کامیون های داخلی و خارجی را ندارد.

وی با اشاره به اینکه این حجم حضور کامیون از جهت افرایش صادرات کشور خوشحال کننده است، ادامه داد: این مهم نیازمند افزایش زیرساخت ها است و باید اقدامات عاجل را در این زمینه داشته باشیم.

وی ساماندهی محوطه پایانه را از مهمترین دغدغه های رانندگان کامیون های باری دانست و افزود: با این وجود، کنترل های لازم در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

وی افزود: اگر این پروتکل ها رعایت نشود، کشور مقابل مانع از ادامه صادرات می شود.

صابر به مشکلات پایانه بار آستارا اشاره کرد و یادآور شد: این محوطه هشت هکتاری نیاز به بازنگری اساسی دارد.

وی خاطر نشان کرد: زمینی تحت عنوان تیرپارک باید برای این مجموعه در نظر گرفته شود که از توان بخش خشوصی در این زمینه بهره مند خواهیم شد.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه در تلاش هستیم زمینی که انتهای این مجموعه وجود دارد را به این محوطه اضافه کنیم، تصریح کرد: این زمین حدود ۲ هکتار است و مکاتبات لازم در این زمینه انجام شده است.

وی در خصوص قرنطینه نباتی در این پایانه، تصریح کرد: هفت کلینک که کارهای مربوطه را انجام می دادند، به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیز غیرفعال شده اند.

صابر، از بسته شدن همزمان این کلینیک ها انتقاد کرد و گفت: این اقدام یکی از مسائل و مشکلات مربوط به مدیریت است که باید فکری اساسی برای آن می شد.

وی با تأکید بر اینکه این موضوع سبب شد تا صادرکنندگان در اوج صادرات با مشکلات عدیده ای مواجه شوند، افزود: تمامی محصولات کشاورزی که از کشور صادر می شود باید گواهی مربوط به بهداشتی را از محل کالا دریافت کنند.

وی اضافه کرد: از آنجایی که ما بیشترین صادرات را در استان گیلان از مرز آستارا داریم کلیه کارشناسان جهاد کشاورزی در آستارا مستقر هستند تا مسائل مربوط به نظارت بر نباتات تسریع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha