• یکشنبه / ۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99090201637
  • خبرنگار : 30054

مهرشهر کجاست؟

مهرشهر کجاست؟

مهرشهر کرج روزگاری، منطقه‌ای مستقل از کرج پر از باغات سیب و خانه‌های ویلایی بود. زندگی در مهرشهر کرج به دلیل آرامشی که داشت و هوای خوش آن همواره انتخاب بسیاری بوده که از شلوغی و آلودگی مرکز گریزان بودند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ملک هفت، بلوار ارم مهرشهر جایی بود که کاخ مروارید برای شمس پهلوی ساخته شد. او که به بیماری آسم دچار بود می‌بایست از آلودگی تهران به دور باشد و به همین دلیل این کاخ توسط طراحان و معماران آمریکایی برای او ساخته شد.

مهرشهر کرج کجاست؟

کمربندی از باغات سیب به دور این کاخ کشیده شد تا به تصفیه هوا کمک کند. بلوار ارم نیز به عنوان طولانی‌ترین بلوار ایران با طول ۱۲ کیلومتر به ثبت رسید.

در همین بلوار پارک هامون قرار دارد با وسعت ۳ هکتار و تمام این موارد نشان می‌دهد که با منطقه‌ ای لوکس و زیبا طرف هستید با خانه‌هایی اشرافی با باغات زیبایی با درختان سیب و گلابی و هلو و گردو. پس از انقلاب منطقه به دست بنیاد مستضعفان افتاد و به روی عموم باز شد.

زمانی به صورت مستقل بود اما امروزه بخشی از شهر کرج محسوب می‌شود. غرب کرج و دو منطقه ۴ و ۱۲ مربوط به مهرشهر است. تا مرکز شهر کرج ۱۶ کیلومتر راه است.

نقشه مهرشهر کرج

قیمت خرید خانه در مهرشهر

فاز یک و دو و سه مهرشهر، خانه ‌های بسیار گران قیمتی دارد. بازه قیمت خانه در مهرشهر کرج تا متری ۲۲ میلیون تومان هم می ‌رسد که با گران ‌ترین منطقه‌ها در تهران برابری می‌کند. بلوار شهرداری یکی از بلوارهای لوکس منطقه است و البته شلوغ ‌ترین بلوار محسوب می‎‌شود.

خانه ویلایی در مهرشهر

ملک هفت اظهار دارد که بیش‌تر خانه‌های مهرشهر را خانه‌های ویلایی لوکس و اشرافی تشکیل می‌دهد. البته از زمانی که بخشی از شهر کرج شده، برخی خانه‌های ویلایی جای خود را به خانه‌های سه تا ۵ طبقه داده، البته معماری همین خانه‌ها و ساختمان‌ها نیز در هماهنگی با ویلاهای منطقه بسیار شیک است.

خانه‌های ویلایی در مهرشهر کرج همواره قیمت‌های بالایی داشته است البته ممکن است خانه‌ای با قیمت بسیار پایین نیز پیدا کنید که احتمالا قولنامه ‌ای و بدون سند باشند یا اینکه خانه‌ های کلنگی که نیاز به بازسازی دارد.

با توجه به قسمت خرید ملکی ملک هفت، گران‌ترین خانه‌ها در کرج را معمولا در فاز یک مهرشهر می‌توان پیدا کرد.

مهرشهر چند فاز دارد؟

اگر قصد انتخاب و خرید خانه در مهرشهر را داشته باشید ابتدا باید با موقعیت مهرشهر و فازهای مختلف مهر شهر کرج آشنا شوید:

. فاز ۱ مهرشهر:

از شمال آن به باغ سیب می‌رسید. بلوار دانش که در امتداد این باغ قرار دارد از ابتدا به خیابان گلستان یکم می‌رسد و از انتها به خیابان ارم. در میان فازهای مهرشهر، فاز یک از گران‎‌ترین مناطق است.

از میانه این فاز، بلوار شهرداری عبور می‎کند.به گفته ملک هفت، فاز یک پر است از کافه و رستوران. هم خانه‌های ویلایی بسیار گران قیمت در آن قرار دارد و هم آپارتمان‌های سه تا پنج طبقه. به طور کلی خیابان کشی در فاز یک بسیار منظم است. با توجه به تراکم کم جمعیت، ترافیک خاصی مشاهده نمی‌کنید و به همین دلیل هوای خنک و تصفیه شده‌ای که از باغات زیبا عبور می‌کند آلوده نخواهد شد. از سمت غرب از خیابان ۱۰۰ تا ۱۲۰ غربی . از سمت شرق از خیابان ۱۰۰ تا ۲۰۰ شرقی امتداد دارد. فاز یک در منطقه  کرج واقع شده است.

. فاز ۲ مهرشهر

فاز دو نیز از قسمت غربی به خیابان ارم می‌رسد و از سمت شرقی به خیابان گلستان. خیابان ۱۲۰ غربی تا ۲۲۳ غربی مربوط به فاز دو است و انتها فاز دو به خیابان مسیح پاکدل می‌رسد.

خیابان ۲۰۲ شرقی تا خیابان ۲۱۴ نیز در فاز دو مهرشهر قرار دارد. در فاز دو چندین کافه و رستوران بسیار شیک و خاص خواهید دید و آرامش و آسایش زندگی کاملا تامین است.

. فاز ۳ مهرشهر

فاز سه انتهای بلوار شهرداری است که در نهایت به کاخ شمس می‌رسد. از خیابان ۳۰۹ غربی تا خیابان ۳۱۹ غربی و از سوی دیگر از خیابان ۳۲۲ تا خیابان ۳۴۰ شرقی امتداد دارد.

مرکز خرید، ورزشگاه، مدرسه و پاساژهایی برای خرید های لوکس‌تر و تره‌بار و درمانگاه برای خرید روزانه در فاز سه دسترسی مناسبی دارد.

. فاز ۴ مهرشهر

از قسمت شمالی این فاز، اتوبان کرج قزوین به چشم می‌خورد. جنوب آن ،باغات سیب است و سمت غربی شهرک دریا قرار دارد. سمت شرقی نیز بلوار یادگار امام.

به دلیل نزدیکی به اتوبان شاید تا حدودی هوا نسبت به مناطق دیگر مهرشهر آلوده باشد. اما به گزارش ملک هفت، از نظر امکانات و دسترسی عالی است. چندین تره بار و مدارس متعدد در کنار مراکز درمانی و ورزشگاه‌ها و بسیاری امکانات شهری مانند دفاتر پیشخوان و در فاز چهارم به راحتی در دسترس است.

از خیابان ۵۰۶ غربی تا خیابان ۵۲۵ غربی امتداد دارد و از سمت شرق نیز از خیابان ۴۰۲ تا خیابان ۴۱۵ شرقی ادامه پیدا کرده است.

. فاز ۵ مهرشهر

فاز پنجم بیشتر از بافت اصلی منطقه  فاصله دارد. سمت غربی باغات و در امتداد اتوبان کرج قزوین و سمت غرب شهرک دریا، فاز پنجم تعداد محدودی خیابان دارد و دسترسی مناسبی به مدارس و مراکز دولتی خواهد داشت. این فاز بخش کمتر توسعه یافته مهرشهر محسوب می‌شود.

منطقه ۱۲ مهرشهر

منطقه ۱۲ قسمت جنوبی‌ مهرشهر واقع شده است. فاز ۳ و کاخ شمس نیز در همین محدوده قرار دارد. جنوب منطقه ۱۲ به فرودگاه پیام می‌رسد. از خیابان‌های مهم آن خیابان امیرکبیر است و بلوار ارم نیز از میانه آن می‌گذرد.

شهر نور، اسدآباد و اخترآباد نیز در منطقه ۱۲ مهرشهر واقع شده است. امکانات سکونت و آب و هوا و تراکم کم جمعیت باعث شده که مهرشهر کرج یکی از مناطق مناسب برای سکونت باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha