به گزارش ایسنا، الکساندر دو ژونیاک، مدیرکل یاتا در مجمع هوایی پاریس که به میزبانی روزنامه لاتریبون برگزار شد، گفت: ما بی نهایت قدردان دولتها هستیم که تاکنون ۱۶۰ میلیارد دلار کمک به بخش هواپیمایی تزریق کرده اند. در ماههای آینده این صنعت به ۷۰ تا ۸۰ میلیارد دلار دیگر کمک نیاز دارد در غیراین صورت ایرلاینها دوام نخواهند آورد.
اگرچه پیشرفت در ساخت واکسنهای کووید ۱۹ امیدهایی را به وجود آورده اما ماهها تا بازگشت به سفرهای انبوه فاصله وجود دارد. برخی از ایرلاینها برای سپری کردن زمستان نیمکره شمالی که سود در شرایط عادی هم بسیار اندک است، به سختی تقلا می کنند.
در این بین، موج جدید شیوع کووید ۱۹ و محدودیتهای سفر، به چشم انداز مالی بخش هواپیمایی ضربه شدیدتری زده و یاتا پیش بینی می کند که این صنعت امسال ۸۷ میلیارد دلار ضرر می کند.
دوژونیاک گفت: احتمال این وجود دارد که ضرر بزرگتری از آمارهایی که یاتا پیش بینی کرده است، وجود داشته باشد و کمبود کل سال احتمالا به ۱۰۰ میلیارد دلار می رسد.
یاتا پیش بینی کرده ترافیک هوایی در سال ۲۰۲۴ به سطح پیش از بحران شیوع ویروس کرونا احیا می شود و شمار مسافران در سال میلادی آینده ۳۰ درصد کاهش خواهد داشت.
بر اساس گزارش رویترز، ژونیاک گفت این پیش بینی ممکن است بسیار خوش بینانه باشد. ما انتظار داریم که ترافیک هوایی در پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۳۳ درصد سطح سال ۲۰۱۹ باشد و امیدواریم که این رقم در پایان سال ۲۰۲۱ به ۵۰ تا ۶۰ درصد برسد.
انتهای پیام
نظرات