• یکشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99082516834
  • خبرنگار : 71496

درخواست یک سازمان عربی حقوق بشر از عربستان برای آزادی زندانیان فلسطینی و اردنی

درخواست یک سازمان عربی حقوق بشر از عربستان برای آزادی زندانیان فلسطینی و اردنی

سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس از عربستان خواست شهروندان فلسطینی و اردنی را که به اتهام حمایت از مساله فلسطین ماه هاست در زندان‌های این کشور بازداشت هستند، آزاد کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی۲۱، این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای امنیتی عربستان از اول فوریه ۲۰۱۹ عملیات‌های بازداشت را آغاز کرده و حدود ۶۸ فلسطینی و اردنی مقیم این کشور و نیز تعدادی  عربستانی را بازداشت کردند.

طبق این بیانیه، دستگاه امنیتی عربستان این فلسطینی‌ها و اردنی‌ها را در زندان‌های مختلف از جمله الحائر، عسیر، ابها و ذهبان بدون اینکه اتهامی به آنها وارد کرده و یا در دادگاه محاکمه شوند، بازداشت کردند، این زندانی‌ها حتی از حق داشتن ملاقات و یا تماس با خانواده محروم هستند.

این سازمان عربی حقوق بشر گزارش داد، با گذشت بیش از یک سال از بازداشت این شهروندان فلسطینی و اردنی، دادستان کل عربستان در ریاض اتهام‌های متعددی از جمله "پیوستن به تشکل تروریستی و حمایت و تامین مالی آن" را علیه آنها مطرح کرد.

در ادامه بیانیه یاد شده آمده است: بیشتر افراد بازداشت شده ماه‌ها در بازداشت اداری بوده و مورد توهین و شکنجه و دیگر اشکال رفتارهای وحشیانه و غیرانسانی قرار گرفته اند، علاوه بر اینها جلسات محاکمه این افراد بدون اینکه بتوانند وکیلی برای دفاع از خود داشته باشند برگزار شده و مسؤولان سعودی به برخی وکلای عربستانی اجازه دفاع از این افراد و یا حضور در جلسات محاکمه را ندادند.

این سازمان عربی در ادامه تاکید کرد: محاکمه‌هایی که در مورد این افراد بازداشت شده انجام شدند، سیاسی بوده و هیچ گونه استناد قانونی نداشتند و مسؤولان تحقیق در راستای تخریب افراد بازداشت شده تلاش کردند آن را کیفری جلوه دهند تا موارد نقض حقوقی را که در مورد آنها صورت گرفته بود، توجیه کنند.

سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس یک طرح همبستگی با این زندانیان فلسطینی و اردنی محبوس در زندان‌های عربستان را کلید زده و از تمامی فعالان، سازمان‌های حقوقی، نهادهای جامعه مدنی، روزنامه‌نگاران و رسانه‌های آزادی که به دفاع از حقوق بشر اهمیت می‌دهند دعوت کرد با استفاده از تمامی راهکارهای موجود به این موضوع پردازند و اذهان عمومی را آگاه کنند تا آنها آزاد شوند و تمامی حقوق انسانی و قضایی آنها محقق شوند.   

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha