• یکشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99082516753
  • خبرنگار : 50339

خانه هلال حبیب آباد دشت آبخوان خاش افتتاح شد

خانه هلال حبیب آباد دشت آبخوان خاش افتتاح شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس جمعیت هلال احمر خاش سیستان و بلوچستان گفت: در راستای کمک و امدادرسانی به اقشار نیازمند و حادثه دیدگان خانه هلال در حبیب آباد دشت آبخوان با حضور بخشداری مرکزی این شهرستان افتتاح شد.

جلال هاشمزهی در گفت و گو با ایسنا افزود: در این خانه های هلال افراد ضعیف و محروم و بیماران و نیز افراد با استعداد دانش آموزی شناسایی و مورد حمایت قرار می گیرند.

وی بیان کرد: در خانه های هلال تیم های امدادی ۳۳ نفره در مواقع بحران پای کار می آیند و آموزش به خانوارهای روستایی ارائه می گردد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاش با اشاره به اینکه تاکنون پنج خانه هلال در بخش مرکزی خاش و یک خانه هلال در اسکل آباد تفتان راه اندازی شده است اظهار کرد: ۱۹ خانه هلال روستایی در بخش های تابع شهرستان های خاش و تفتان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه هلال احمر قصد دارد از ظرفیت جوانان، بانوان و افراد توانمند و خیر برای کمک به قشرهای آسیب پذیر استفاده کند افزود: این تعداد خانه هلال روستایی جهت شناسایی نیازمندان و افراد توانمند هر منطقه با هدف ایجاد حلقه اتصال برای تأمین نیاز نیازمندان و یاری گرفتن از توان توانمندان ایجاد می‌شود.

هاشمزهی یاد آور شد: آموزش کمک های اولیه و امدادی جهت ارزیابی و مدیریت بحران تا رسیدن تیم های عملیاتی و تخصصی به دهیاران و اعضای کانون های روستای ارایه خواهد شد تا در زمان حادثه و بحران بتوانند اقدامات اولیه را انجام دهند.

بخشدار مرکزی خاش نیز با بیان اینکه خانه های هلال در واقع یک مجموعه هلال احمر کوچک و یک مرکز مدیریت بحران در مناطق روستایی است گفت: در این خانه ها از ظرفیت های مردمی روستا و نقش مدیریتی دهیاران  در مواقع بحرانی و حوادث احتمالی برای کمک رسانی هرچه سریعتر به آسیب دیدگان بهره گرفته می شود.

عیدمحمد قلندرزهی افزود: راه اندازی خانه هلال روستایی با همکاری دهیاران و مشارکت جمعیت هلال احمر است و بخشدار و فرمانداری نیز به عنوان حامی در کنار آنها می باشد.

قلندرزهی بیان کرد: خانه های هلال در شناسایی افراد نیازمند روستایی نقش دارند و در مبحث توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی اقدامات ارزشمندی از سوی جمعیت هلال احمر و خانه های هلال و دهیاران صورت می‌گیرد.

خانه هلال روستایی در مناطق روستایی شهرستان خاش شامل بخش های ایرندگان،پشتکوه و مرکزی و همچنین بخش های تابع شهرستان جدید تفتان شامل بخش گوهرکوه،نازیل و مرکزی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha