• یکشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99082516536
  • خبرنگار : 50356

متخصص بیماری‌های عفونی:

محدودیت نسبی مشکلی را حل نمی‌کند

محدودیت نسبی مشکلی را حل نمی‌کند

ایسنا/خراسان رضوی یک متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه یک سال است برای پیشگیری از شیوع کرونا محدودیت‌های نسبی اعمال شده و صدمات اقتصادی دیدیم اما نتیجه درستی از این راه گرفته نشده است، گفت: اگر محدودیتی هم گذاشته می‌شود باید محدودیت کامل باشد.

محمدجواد دهقان نیری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص روند بیماری کرونا و تاثیر محدودیت‌های اعمال شده در کشور اظهار کرد: به نظر بنده وقتی محدودیت‌های مشاغل در شئونات جامعه موثر است که به صورت فراگیر و در یک فاز مشخص باشد. اگر در فاز دو تا سه هفته‌ای محدودیت شدید اعمال شود می‌تواند موثر باشد.

وی ادامه داد: محدودیت‌های نسبی حلال مشکلات نخواهد بود. در بازه زمانی پایان محدودیت اعمال شده، عده زیادی به منزل باز می‌گردند و در نتیجه تراکم زیادی ایجاد می‌شود. در این زمان با هجوم مسافرین به سمت حمل‌ونقل عمومی مواجه هستیم و این موضوع انتشار بیماری را  بیشتر خواهد کرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: از طرفی هم کاهش فعالیت حمل‌ونقل عمومی باعث می‌شود مردم با مشکلاتی مواجه شوند. به نظر بنده اگر محدودیتی هم گذاشته می‌شود باید محدودیت کامل باشد؛ برای مثال باید از هر  فعالیتی که در  فضاهای بسته مانند آرایشگاه‌ها و یا باشگاه‌های ورزشی و ... انجام می‌شود، جلوگیری کرد.  به جز مشاغل ضروری باید فعالیت‌های غیرضروری تعطیل شود. دو یا سه هفته تعطیلی جدی ممکن است به کاهش بیماری کمک نماید.

دهقان‌نیری در خصوص خط سیر بیماری کرونا عنوان کرد: با توجه به اینکه فصل سرما را در پیش داریم، شرایط نگران کننده است و بیماری رو به افزایش خواهد بود. باید فاصله فیزیکی به صورت همگانی رعایت و رفت‌وآمدهای خانوادگی محدود شود.

وی تصریح کرد: آموزش، بسیج همگانی، اطلاع‌رسانی جدی و تعطیلی دو هفته‌ای می‌تواند بر کاهش خط سیر بیماری کرونا موثر باشد زیرا یک سال است که محدودیت‌های نسبی اعمال شده و صدمات اقتصادی را داریم اما نتیجه درستی از این راه گرفته نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha