• چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99082114056
  • خبرنگار : 30054

نکات مهم در انتخاب و خرید انواع اینورتر و درایو

نکات مهم در انتخاب و خرید انواع اینورتر و درایو

با توجه به اهمیت اینورتر در زندگی امروزه ما و فراوانی استفاده در وسایل های مختلف در انتخاب اینورتر باید دقت کافی و توجه ویژه داشت که با انتخاب مناسب اینورتر علاوه بر عملکرد بهتر موجب بالا رفتن طول عمر اینورتر و موتور می شود.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام توان صنعت، اینورتر دستگاهی است که بدون کاهش قدرت و گشتاور موتور سرعت الکتروموتور را کنترل می کند. اینورتر ها در دو نوع تک فاز و سه فاز با ظرفیت های متفاوت ساخته و روانه بازار می شوند.

تعریف اینورتر

اینورترها مصرف انرژی در موتورها را کاهش می دهند و به همان نسبت موجب افزایش طول عمر موتور می شوند و همچنین امکان تغییر سرعت را برای موتور فراهم می کند و همچنین در شرایطی که ممکن است در ولتاژ ورودی موتور تغییراتی ایجاد شود در توانایی موتور تغییر ایجاد نمی شود و بسیاری دیگر از فواید و ویژگی ها که توسط اینورتر برای موتور های الکتریکی ایجاد می شود.

اولین قدم برای انتخاب اینورتر مناسب شناخت و اطلاعات در مورد موتوری است برای آن اینورتر انتخاب می شود.

این اطلاعات شامل : مقدار اسب بخار موتور، ولتاژ، آمپر موتور، سرعت الکتروموتور، چپ گرد یا راست گرد بودن موتور  تمامی این اطلاعات روی پلاک نامی موتور موجود است.

نوع بار  الکتروموتور

موتورها به طور کلی از لحاظ نوع بار ورودی به دو دسته تقسیم می شوند نوع یک بارهایی با گشتاور متغییر و نوع دوم بارهایی با گشتاور ثابت. دریافت اطلاعات نوع بار دریافتی موتور در انتخاب اینورتر بسیار مهم و تاثیرگذار می باشد. اگر موتور مورد نیاز به اینورتر از نوع فن یا پمپ باشد اینورتر از نوع گشتاور متغیر مناسب می باشد.

صرفه جویی در انرژی در تخصص اینورتر می باشد در نوع اینورتر از نوع گشتاور متغیر صرفه جویی بیشتری را به وجود می آورد.

نکاتی پیرامون انتخاب و خرید اینورتر

همانطور که اشاره کردیم اینورتر یک کنترل کننده سرعت برای موتور نیز محسوب می شود. و همین طور موجب می شود موتور در سرعت های بالا نیز راندمان بالای خود را حفظ کند اما توجه به این نکته الزامی است که سرعت و قدرت اینورتر باید متناسب با موتور باشد تا به هیچ یک فشاری وارد نشود.

فرکانس موتور

اگر برای مثال موتور یک فرکانسی داشته باشد و اینورتر نیز فرکانسی متفاوت از موتور داشته باشد و اتصال ما بین موتور و اینورتر بر قرار گردد به طور حتمی موتور می سوزد.

در نظر گرفتن ولتاژ موتور

البته برای موتورهای سه فاز راحت تر این انتخاب صورت می گیرد، هماهنگ بودن ولتاژ موتور با ولتاژ اینورتر یکی از نکته های بسیار مهم در انتخاب اینورتر می باشد به طور کلی اینورتر برای ورودی تک فاز متفاوت از اینورتر برای ورودی سه فاز می باشد.

نکاتی پیرامون انتخاب و خرید اینورتر

در مرحله بعدی توجه به مشخصات اینورتر مورد نظر می باشد.

اندازه اینورتر بسیار حائز اهمیت می باشد.

 اگر به طور مثال اینورتر انتخابی ظرفیت و ابعاد کوچکتری نسبت به موتور داشته باشد احتمال آسیب دیدن اینورتر به علت اضافه بار وجود دارد.

برق ورودی اینورتر

توجه به میزان برق ورودی اینورتر بسیار مهم است این ورودی برق می تواند ۲۲۰ ولت برای ورودی تک فاز باشد و یا ۳۸۰ ولت سه فاز و یا ۶۶۰ ولت باشد که باید متناسب با نوع موتور انتخاب گردد.

ارتفاع مناسب اینورتر

اینورترها عموما برای ارتفاع ۱۰۰۰ متر از سطح دریا مناسب هستند اما باید توجه داشت که واکنش اینورترها در ارتفاع های گوناگون متفاوت است در نتیجه اینورتری متناسب با محیط و شرایطی که در آن قرار می گیرد باید در نظر داشت.

میزان دمای هوا

اینورترهایی که با کنترل از راه دور عمل می کنند در IP های مختلفی تولید می شوند. انتخاب اینورتر متناسب با شرایط دمایی از نظر رطوبت و دما باشد تا اینورتر راندمان بالاتری داشته باشد.

از اینورترهای موجود در بازار تعداد کمی دارای استاندارد های IP هستند که شامل حفاظت در برابر آب و گرد و غبار می باشند.

ویژگی های خاص

برخی از اینورترها دارای قابلیت افزونگی می باشند. ویژگی افزونگی به این صورت است که اگر اینورتر x از کار بیفتد اینورتر y کار را ادامه می دهد. این ویژگی به کاربر این امکان را می دهد که با وجود اینورتر با افزونگی  کار به هیچ علتی تعطیل نخواهد شد.

یک ویژگی خاص دیگر برای اینورترها قابلیت شبکه شدن می باشد که این قابلیت توانایی کنترل اینورترها را از نقطه ای دیگر به کاربر می دهد. و کاربری که اینورتر با قابلیت شبکه دارد نیازی به کارت شبکه نخواهد داشت.

عموما کارت شبکه ها قیمت هایی بسیار بالا دارند. قابلیت شبکه میزان سیم پیچی ها را کم کرده و هزینه نگه داری و تعمیر اینورتر را نیز کاهش می دهد.

تمام نکاتی که در بالا به آن اشاره شد جهت انتخاب مناسب اینورتر بوده است. برای خرید اینورتر باید بسیار دقت نمود و تمام معیارهای مناسب یک اینورتر خوب بر اساس نوع نیاز را سنجید تا بعد از تهیه یک اینورتر مناسب نظاره گر عملکرد و راندمان بالای سیستم بود.

در فروشگاه توان صنعت انواع اینورتر و درایوهای صنعتی و خانگی در ظرفیت های مختلف قابل سفارش می باشد بر همین اساس کارشناسان فنی توان صنعت آماده ارائه مشاوره فنی جهت انتخاب اینورتر مناسب به شما عزیزان هستند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha