• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99081811355
  • خبرنگار : 50176

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

راه‌اندازی شعبه هلال‌احمر در شهرستان چگنی ضروری است

راه‌اندازی شعبه هلال‌احمر در شهرستان چگنی ضروری است

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان خواستار راه‌اندازی شعبه هلال‌احمر در شهرستان چگنی شد.

حجت‌الاسلام سید احمد شاهرخی در دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور که امروز ۱۸ آبان‌ماه صورت گرفت، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات سازمان جمعیت هلال‌احمر کشور به خاطر خدمات ارزشمند به‌ویژه در زمینه سیل، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر در زمان وقوع سیل در استان لرستان با تمام ظرفیت پای‌کار آمدند و آلام و دشواری‌های مردم را در این مقطع زمانی تسکین دادند.

وی با اشاره به اینکه لرستان در زمینه‌های مختلف کشاورزی و دام‌پروری صنعت و معدن دارای ظرفیت‌های فراوانی است، تصریح کرد: به هر علتی این ظرفیت آن‌طور که شایسته است بالفعل نشده است.

شاهرخی خاطرنشان کرد: متأسفانه لرستان در زمینه‌های بیکاری، تورم و عدم رونق کسب‌وکار همیشه در بین سه تا استان اول کشور هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: دو بار سیل در فروردین و اسفندماه ۹۸ آسیب‌های زیادی به استان وارد کرد که خوشبختانه با کمک نیروهای جمعیت هلال‌احمر کمک‌های خوبی به مناطق سیل‌زده استان صورت گرفت.

وی با تأکید بر اینکه جمعیت هلال‌احمر به جمعیت مردمی و عام‌المنفعه است، افزود: جمعیت هلال‌احمر در حوادثی که به‌صورت طبیعی و غیرطبیعی به وجود می‌آید همیشه به‌صورت داوطلبانه حضور پیدا می‌کنند.

شاهرخی بیان کرد: به‌نوعی همه ما عضو جمعیت هلال‌احمر هستیم که همه برای رفع مشکلات هم نوعان خود باید تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر با جان و مال مردم سروکار دارد و نباید در آن کاستی وجود داشته باشد و نیازمند افراد توانمند و آگاه است که آموزش‌های تخصصی را فراگیرند و خودشان را با نیازهای زمان تطبیق دهند.

وی اظهار کرد: لرستان از نظر اقلیم همراه با حوادث و آسیب‌ها است که نیازمند است زیرساخت‌ها تأمین شود.

شاهرخی تصریح کرد: در بعضی از شهرها استان از جمله شهرستان دوره چگنی که در سال گذشته حادثه سیل به وجود آمد شعبه هلال‌احمر ندارند که نیاز است شعبه هلال‌احمر راه‌اندازی شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان از کمبود ماشین‌آلات در زمان وقوع حوادث در استان اشاره کرد و افزود: استان در زمان حوادث سیل و زلزله نیازمند دستگاه‌ها و تجهیزات مجهز است.

کریم همتی رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور نیز در این دیدار در تشریح اقدامات و خدمات این جمعیت در طرح «آمران سلامت» که در پی بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ورود و مشارکت جوانان و داوطلبان در بحث پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا به اجرا درآمد، گفت: در این طرح که روز پنجم آبان ماه آغاز شد و تا روز پانزدهم آبان ادامه داشت، بیش از ۱۳ هزار نفراز جوانان وارد این عرصه شده‌اند.

وی اظهار کرد: ۴۳۰۰ پایگاه طرح آمران سلامت در سطح کشور برپا شد که کار آموزش و اهدا وسایل کمک شخصی توسط این پایگاه‌ها در بین مردم انجام شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور تصریح کرد: ایجاد و برپایی ۳۵ هزار خانه هلال جزء برنامه‌های هلال‌احمر است که تاکنون بیش از ۳۰۰۰ خانه هلال آماده کرده‌ایم.

همتی با اشاره به اینکه کلید خانه‌های هلال‌احمر در دست داوطلبین است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۸ خانه هلال در استان لرستان راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این سفر بحث افتتاح آشیانه و بالگرد که در سال گذشته شروع شده است و با مساعدت استانداری در حال انجام است فردا به بهره‌برداری خواهد رسید.

همتی بیان کرد: افتتاح بالگرد اختصاصی به استان لرستان هدیه سفر به استان لرستان است که تا امروز بالگرد به‌صورت مشترک با استان خوزستان مورد استفاده قرار می‌گرفت که فردا افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha