• پنجشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99081509654
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رییس دانشگاه تهران:

دانشگاه‌های کشور در سال های اخیر یکی از موفق‌ترین و آرام‌ترین دوران را سپری کرده‌اند

دانشگاه‌های کشور در سال های اخیر یکی از موفق‌ترین و آرام‌ترین دوران را سپری کرده‌اند

ایسنا/اصفهان رییس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه های کشور به دلیل آرامش و برنامه ریزی های شده، یکی از آرام ترین و موفق ترین دوران خود را سپری کرده اند.

محمود نیلی احمدآبادی امروز (پنج شنبه-۱۵ آبان ماه) در بیست و نهمین اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور که به میزبانی دانشگاه اصفهان و با حضور روسای ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور به صورت مجازی و حضوری برگزار شد، اظهار کرد: دستورجلسه این اجلاس در سطح کلان تعریف شده و توجه به ارتباط دانشگاه با جامعه اصلی ترین موضوعی است که در نشست امروز به آن می پردازیم.

وی با بیان اینکه اصفهان در حوزه علم و دانش در طول تاریخ یکی از مهمترین مراکز بوده و هست، تصریح کرد: پیشرفت های دانشگاه های کشور و به تبع آن دانشگاه های اصفهان در ۷ الی ۸ سال اخیر، گواه این است که یکی از آرام ترین و موفق ترین دوره ها را سپری کرده اند.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: در جلسه امروز موضوعات مورد بحث و پیشنهادهای روساهای دانشگاه های بزرگ مورد برسی قرار خواهد گرفت که در راس آن توجه بیشتر به جامعه محور بودن و مسئولیت های دانشگاه ها در قبال جامعه قرار دارد.

نیلی گفت: در سال های اخیر نگاه دانشگاه به سمت جامعه محور بودن در حرکت است و در عین حال که در توسعه علم کمی و کاستی رخ نداده سعی بر این است که جامعه محور بودن دانشگاه ها را نیز نهادینه سازیم.

وی تاکید کرد: در این خصوص هر چه جامعه و مسئولان بیشتر استقبال کنند، دانشگاه هم موفق تر است و نتیجه این موفقیت به سود مردم خواهد بود.

رییس دانشگاه تهران با تاکید براینکه توسعه پایدار با ارتباط بیشتر جامعه و دانشگاه نیز محقق می شود، ابراز امیدواری کرد که مسئولان کشور در ارائه رهنمودها به دانشگاه همراه شوند تا دانشگاه ها در رسیدن به این اهداف موفق باشند.

حرکت کلی دانشگاه به سمت تربیت دانشجویی کریم النفس باشد

همچنین حجت الاسلام میثم شریف - مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان در این اجلاس با تاکید براینکه انسان تا پیش از جان دادن باید کرامت انسانیتش حفظ شود، تاکید کرد: اگر بتوانیم حرکت کلی دانشگاه به سمت تربیت دانشجویی کریم النفس باشد وظیفه خود را به خوبی انجام داده ایم و اگر خروجی دانشگاه دانشجوی عدالت خواه، با ادب، راستگو و با شرف باشد بسیاری از مشکلات داخل دانشگاه و حتی جامعه رفع خواهد شد و اگر اینگونه باشد دانشگاه انسان ساز است.

به گزارش ایسنا، بیست و نهمین اجلاس ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور با حضور عباس رضایی- استاندار اصفهان، غلامحسین رحیمی- معاون پژوهش و فناوری  وزارت علوم تحقیقات و فناوری، محمود نیلی- رییس دانشگاه تهران، سید مهدی ابطحی رییس دانشگاه صنعتی اصفهان و هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان به صورت حضوری و دیگر روسای ۱۳ دانشگاه بزرگ به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha