• چهارشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99081409070
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره تعاون اردستان:

تعهد اشتغال اردستان در سال جاری ۱۲۸۸ نفر است

تعهد اشتغال اردستان در سال جاری ۱۲۸۸ نفر است

ایسنا/اصفهان رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: امسال اداره تعاون اردستان با همراهی ادارات و نهادهای شهرستان متعهد به ایجاد اشتغال پایدار برای ۱۲۸۸ نفر خواهد بود.

مهدی خانی، امروز (چهارشنبه-۱۴ آبان) در کارگروه اشتغال، اظهار کرد: امسال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان با همراهی ادارات و نهادهای شهرستان متعهد به ایجاد اشتغال پایدار برای ۱۲۸۸ نفر خواهد بود که تاکنون ۴۹۹ نفر از آن در سامانه رصد ثبت شده است.

وی افزود: به رغم شیوع بیماری کرونا که برخی کارگاه ها در ابتدای شیوع با تعطیلی مواجه شد، ولی در حال حاضر تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به زمان مشابه سال قبل به همت کارفرمایان و کارآفرینان شهرستان اردستان کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان، اضافه کرد: اداره تعاون شهرستان امسال مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی سهمیه داشت که تا کنون ۴۰۰ میلیون ریال آن به چهار نفر پرداخت شده و مقداری از این تسهیلات باقی مانده که اداره تعاون موظف است نسبت به شناسایی ۳ نفر واجد شرایط دریافت تسهیلات ‌تا پایان‌ ماه جاری اقدام کند تا این سهمیه به طور کامل وصول شود.

مشکل فرهنگ کار در اردستان دوطرفه است

رئیس مرکز فنی و حرفه ای اردستان با بیان اینکه در شهرستان مشکل اشتغال به نوعی بین کارفرما و نیروی کار به یکدیگر گره خورده است، گفت: کارفرماها در شهرستان اردستان هنوز به حدی نرسیده اند که نیروی کار را سرمایه واحد صنعتی و یا کارگاهی خود محسوب کنند و دوست دارند حداقل دستمزد را پرداخت کنند که با بی استقبالی نیروهای کار و مخصوصا نیروی فنی مواجه می شوند.

حسن قاسمی سپرو با بیان اینکه در واحدهای صنعتی شهرستان اردستان سطح بندی نیروی کار به صورت جدی رعایت نشده و تحصیلات فنی افراد مورد توجه واقع نمی شود، افزود: این اقدام باعث شده انگیزه بین نیروهای کار از بین برود و از فعالیت در واحدهای صنعتی استقبال نکنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل نیروی کار و مخصوصا نیروی فنی را در واحدهای صنعتی اردستان شاهد هستیم، تصریح کرد: در یک سال گذشته مرکز فنی و حرفه ای اردستان بیش از ۳۰۰ نیروی کار فنی را آموزش داده است، ولی هنوز در واحدهای صنعتی مشکل کمبود نیروی فنی وجود دارد. متاسفانه مشکل فرهنگ کار در اردستان دوطرفه و از سمت نیروی کار و کارفرما وجود دارد و تا زمانی که این تغییر نگرش در این مورد برطرف نشود مشکل بیکاری اردستان برطرف نمی شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای اردستان، خاطرنشان کرد: به تازگی مرکز فنی و حرفه در حال برگزاری دوره آموزشی برای مدیران واحدهای صنعتی است. این افراد باید اهمیت و ارزش بیشتری را برای منابع انسانی واحد خود در نظر بگیرند زیرا در همه دنیا از منابع انسانی به عنوان سرمایه انسانی یاد می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha