به گزارش ایسنا، دکتر عباس زارعی هنزکی در وبینار معرفی مرکز نوآوری رسانه همشهری با اشاره به وضعیت موجود در عصر کنونی، اظهار کرد: با سرعت بالای رشد و اقتصاد تحت فشار ناگزیر از تغییر هستیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه تهران دانشگاهی جامع و دارای دیسیپلینهای آموزشی و پژوهشی است، افزود: آموزش نوآوری و اختراعات برای تبدیل به فناوری مطرح است که این وظیفه بر عهده پارک علم و فناوری است که در راه تجاری سازی مسیر را هموار کند.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران وسعت دانشگاه تهران را کل کشور دانست و خاطرنشان کرد: این دانشگاه در تهران هم با وسعت زیادی در بخش مرکزی شهر استقرار دارد و هم اکنون همه اجزای Digital Trasnformation را در شبکه فناوری دانشگاه تهران سازماندهی کرده ایم.
دکتر زارعی با بیان اینکه در حال تشکیل هابی برای خدمت رسانی هستیم، افزود: همه دانشکدهها، پردیس ها و آنچه در دانشگاه تهران مرکز و قطب است، در ذیل شبکه فناوری تهران مرکز نوآوری، رشد و شتابدهنده ها قرار می گیرد و همه وسایل برای تجاری سازی در این شبکه فناور استوار است.
وی با اشاره به دانشگاههای نسل سوم و چهارم در کشور، گفت: بر اساس برنامه های موجود کوشیده ایم در منطقه مرکزی شهر دانش همه عوامل و عناصر توسعه جمع شوند، در این راستا از همه صنایع خواسته ایم که در شهر دانش وارد شوند و با ما مشارکت داشته باشند.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه امروز مسیر صنعت رسانه، صنعت تولید اخبار و اطلاع رسانی است، افزود: حضور همشهری در شهر دانش که هاب شبکه کلی فناوری دانشگاه تهران است، کمک می کند بخشهای مختلف نوآور کنار هم قرار بگیرند.
دکتر زارعی با بیان اینکه موسسه همشهری از همه امکانات و مزایای دانشگاه تهران استفاده می کند، ادامه داد: استارتاپ های هوشمند، ۵۵ هزار دانشجو و همکار و در کنار آن استفاده از همه امکانات آزمایشگاهی و کاربردی از جمله این امکانات و مزایا هستند.
وی با اظهار امیدواری از این موضوع که این جوانه در سال های آینده به بالندگی لازم برسد، گفت: روزنامه های کاغذی از سال ۲۰۱۲ دارای اسلوب و پروتکل شد با دیجیتال شدن رسانه ها انواع چاپی تحت الشعاع قرار گرفتند.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه روزنامه ها برخلاف انواع دیجیتال امکان خبررسانی لحظه ای را ندارند، گفت: البته این امکان وجود دارد ادیت عصر و شب اضطراری منتشر شود.
دکتر زارعی با بیان اینکه ۹ المان در Digital Trasnformation موثر است، خاطرنشان کرد: در مرکز نوآوری رسانه همشهری تلاش می شود تا تحول دیجیتال اتفاق بیفتد.
براساس این گزارش، دکتر سید ابوالحسن ریاضی، مدیر عامل موسسه همشهری میزان دارایی این رسانه را بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: نخستین بنگاه رسانه ای کشور با موسسه همشهری ایجاد شده است و این موسسه توانسته طی ۳ دهه ۹۵ دفتر افتتاح کند.
وی با بیان اینکه حدود یک دهه با تحولات پرشتاب و بنیادین در جهان روبرو هستیم، افزود: این باعث شده در حوزه مخاطبین و تولید تغییراتی ایجاد شود، از این رو ناگزیر از سازگاری با مسایل و موضوعات جدید در حوزه کسب و درآمد هستیم.
مدیر عامل موسسه همشهری با بیان اینکه میزان درآمد این موسسه در دهه گذشته با ۵۰۰ نیروی انسانی ۲۹۰ میلیون از بخش آگهی ها بوده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون این میزان کاهش یافته است این در حالی است که تعداد نیروها بیش از ۲ برابر شده است، در این شرایط انتخاب نمی کنیم بلکه ناچار به انتخاب هستیم.
ریاضی با بیان اینکه اداره موسسه همشهری با ساختاری سنتی غیر ممکن است، گفت: به لحاظ تحولات پرشتاب حوزه دیجیتال نیازمند گروه های Digital Lift برای آشنایی با حوزه های درآمدی عینی است.
وی مهم ترین بخش را تولید در فروش محتوا دانست و خاطرنشان کرد: بنیادین ترین دارایی هر رسانه ای محتواست که امکان بهره گیری از آن وجود دارد، آژانس عکس موسسه همشهری بیش از ۲.۵ میلیون عکس طبقه بندی شده دارد که برای فروش آن در بازار به ایده خلاقانه نیاز است.
مدیر عامل موسسه همشهری تبلیغات را از دیگر بخشهای مهم برشمرد و افزود: انطباق محتوا و پردازش جدید با مخاطبان جدید کاری است باید توسط استارتاپها و ایده هایشان انجام شود، به عبارتی ما ظرفیت بازی برد – برد با استارتاپها در بحث توزیع را داریم.
نخستین وبینار معرفی مرکز نوآوری رسانه همشهری با همکاری و مشارکت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، معاونت علمی ریاست جمهوری، ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و موسسه همشهری برگزار شد.
انتهای پیام
نظرات