• یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 99081106651
  • خبرنگار : 71567

رییس دانشگاه خبر داد

پروژه ساخت دانشکده جدید عمران در پردیس فنی دانشگاه تهران

پروژه ساخت دانشکده جدید عمران در پردیس فنی دانشگاه تهران

رییس دانشگاه تهران از پروژه ساخت یک دانشکده جدید مهندسی عمران در پردیس فنی این دانشگاه خبر داد و گفت: ساخت این دانشکده در واقع کلید ساخت پروژه شهر دانش دانشگاه تهران خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در مراسم امضای توافق‌نامه ساخت دانشکده جدید مهندسی عمران دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، گفت: امروز کار بزرگی انجام می‌شود، هم به لحاظ تراز مالی و هم به لحاظ نیت افراد و من بسیار متأسف هستم که امروز این امضای توافق‌نامه به دلیل کرونا در جمع دانشجویان و در فضایی بسیار بزرگ برگزار نشده است.

وی ادامه داد: ما باید این کار را به‌عنوان یک الگو و استاندارد مهم به دانشجویان نشان می‌دادیم. نشان می‌دادیم که نیت‌های بزرگ و تفکرات بزرگ می‌تواند کارهای بزرگ و عالی را در راه پیشرفت ایران انجام دهند.

رئیس دانشگاه تهران عنوان کرد:  اگر تفکر پیشرو وجود نداشت، این کار با این ابعاد و این شکل در این شرایط سخت اقتصادی امکان‌پذیر نمی‌شد. ما باید داشتن چنین الگوهایی را تبلیغ کنیم و سرمایه اجتماعی دانشگاه را بالا ببریم.

دکتر نیلی همچنین با تبیین مشخصات و ویژگی‌های طرح شهر دانش دانشگاه تهران گفت: این طرح یک طرح ملی است و اثر آن حتی ابعادی بزرگ‌تر دارد. ساخت یک زیستگاه و یک بوم علم و فناوری در قلب شهر تهران، می‌تواند اثرات بسیار درخشانی برای آینده داشته باشد و این اتفاق مبارکی است که اولین ساختمان آن، ساختمان دانشکده عمران خواهد بود که توسط موفق‌ترین شرکت ساختمانی ایران ساخته خواهد شد و این خود تعریف یک استاندارد تازه است.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با همت و مدیریت عالی دوستان یاریگر، این پروژه به سرعت انجام شود و شاهد افتتاح آن باشیم. در عین حال رفع هرگونه مشکل اداری در راه احداث این ساختمان، اولویت جدی دانشگاه خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران؛ در ادامه دکتر رضا فرجی‌دانا مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره بنیاد حامیان دانشکده فنی، گزارشی از روند پیگیری موضوع ساخت ساختمان جدید دانشکده مهندسی عمران ارائه داد با بیان اینکه پس از ساخت ساختمان‌های جدید برای دانشکده‌های برق و مکانیک دانشکده‌های فنی، دانشکده مهندسی عمران به لحاظ فضاهای کالبدی در تنگنا بود، گفت: بر اساس اعلام نیاز پردیس دانشکده‌های فنی، بنیاد حامیان، جمع‌آوری کمک و تدارک مقدمات ساخت ساختمانی جدید برای این دانشکده را در اولویت خود قرار داد و با توجه به جایگاه این دانشکده، تیم مشاوری انتخاب شد که نیازهای دانشکده را بسنجد.

وی افزود: سپس بر اساس نظر آنها به دنبال یاریگر و تهیه منابع برای ساخت این ساختمان رفتیم و خداوند را شاکریم که با همت آقای مهندس انصاری و دوستان همکار ایشان در شرکت کیسون، این توافق حاصل شد که ساخت این ساختمان به طور یکجا توسط گروهی از یاریگران کیسون انجام شود.

دکتر فرجی‌دانا خاطر نشان کرد: ایران عزیز همواره این اقبال را داشته که افرادی در متن جامعه بی‌هیچ چشم‌داشتی به فکر پیشرفت و تعالی آن در همه ابعاد هستند و به خاطر اینکه برای پیشرفت ایران کاری می‌کنند به خود ببالند.

بر اساس این گزارش؛ توافقنامه احداث ساختمان به امضای اعضای مربوط رسید و سپس بین رئیس هیأت‌مدیره شرکت کیسون و رئیس دانشگاه تهران مبادله شد.
ساختمان جدید دانشکده مهندسی عمران پردیس دانشکده‌های فنی، با زیربنایی حدود ۱۷ هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان، در ضلع غربی خیابان ۱۶ آذر و در ضمن طرح توسعه دانشگاه تهران (شهر دانش) ساخته خواهد شد.

با امضای این توافقنامه، عملیات عمرانی این پروژه آغاز خواهد شد. زمین این طرح توسط دانشگاه تهران اختصاص یافته است و هزینه‌های ساخت و تجهیز آن (حدود ۲۰۰ میلیارد تومان) به طور کامل توسط یاریگران شرکت کیسون تأمین و ساخته خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha