به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت خودروسازی "دایملر" به وضوح مشتاق گسترش برنامههای خود برای کامیونهای خودران است. این غول خودروسازی در حال همکاری با شرکت "ویمو" برای تولید کامیونهایی با توانایی خودران در سطح ۴ یا رانندگی کاملا خودران در شرایط خاص است.
استراتژی اولیه آنها بر روی یک کامیون موسوم به "Freightliner Cascadia" اصلاح شده متمرکز است که از سیستم خودران "ویمو" برای ناوبری استفاده میکند.
این شرکتها میگویند که اولین کامیون خودران آنها در سالهای آتی در ایالات متحده در دسترس خواهد بود. این دو شرکت همچنین تلاش میکنند تحقیقات و دستاوردهای خود را به سایر برندها و بازارها گسترش دهند.
این همکاری برای "ویمو" یک نقطه عطف بزرگ است. این شرکت قبلاً هم کامیونهای بدون راننده و خودران را آزمایش کرده بود، اما همکاری با یک خودروساز بزرگ، یک مزیت فوقالعاده است.
گفتنی است که شرکت "ولوو"(Volvo) که رقیب "دایملر" است، پیش از این خبر از همکاری خود با شرکت "انویدیا"(NVIDIA) برای توسعه کامیونهای خودران با تامین سخت افزاری و برخی جنبه های نرمافزاری داده بود.
"دایملر" اکنون دارای دو شریک قوی برای برنامههای حمل و نقل خودران خود است. این شرکت چندی پیش شرکتی موسوم به "Torc Robotics" را خرید. در حال حاضر مشخص نیست که این مشارکت چگونه بر برنامههای "دایملر" تأثیر میگذارد، اما واضح است که سرعت پیشرفت برنامههای آن را تا حد زیادی افزایش میدهد.
اعلامیههای اخیر شرکت "Torc Robotics" برای استخدام ۳۵۰ کارمند جدید، ایجاد یک مرکز آزمایش در نیومکزیکو و معرفی یک کامیون آزمایشی نسل دوم، نشان دهنده تعهد آن برای ورود ایمن کامیون های خودران به بازار است.
"مایکل فلمینگ" مدیرعامل این شرکت گفت: ما یک تیم برنده داریم که در حال حل چالشهایی است که هیچ کس قبلاً آنها را حل نکرده است. این یک ماراتن استقامتی است، نه یک مسابقه دو سرعت.
انتهای پیام
نظرات