• سه‌شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99080603323
  • خبرنگار : 71592

حزب الامه سودان برای حمایت از دولت انتقالی شرط گذاشت

حزب الامه سودان برای حمایت از دولت انتقالی شرط گذاشت

حزب ملی الامه سودان، بزرگترین حزب مخالف در این کشور اعلام کرد، حمایت این حزب از دولت انتقالی مشروط بر این است که دولت تصمیم گیری درمورد موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به پارلمان منتخب واگذار کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دولت انتقالی سودان روز جمعه همزمان با امضای حکم حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، اعلام کرد، با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی موافقت کرده است.

حزب ملی الامه در بیانیه ای اعلام کرد، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت انتقالی به درخواست خود با صادق المهدی، رئیس این حزب دیدار و موضع حزب را درباره موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بررسی کرد.

در این بیانیه آمده است، المهدی نیز در این دیدار مواضع ثابت حزب الامه در مورد حمایت از دولت انتقالی را بیان و تاکید کرد که این حمایت در صورتی ادامه خواهد داشت که دولت انتقالی اعلام کند پارلمان منتخب درمورد موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تصمیم می گیرد و این موضوع از وظایف دولت انتقالی نیست.

آنچه در بیانیه حزب الامه آمده با اظهارات البرهان مغایرت دارد. وی در دیداری تلویزیونی روز دوشنبه گفت، با رهبران گروههای سیاسی و مدنی و حتی گروه های مخالف سازش از جمله المهدی رایزنی کرده و به این نتیجه رسیدند که هر توافقنامه ای که امضا می شود باید به پارلمان انتقالی ارجاع شود. (در حالی که هنوز این پارلمان تشکیل نشده است).

المهدی روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرده بود، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با منافع عالی ملی و موضع مردمی سودان مغایرت داشته و خارج از اختیارات دوره انتقالی است.

البرهان روز دوشنبه اعتراف کرد، پرونده حذف نام سودان از لیست تروریسم آمریکا با عادی سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی مرتبط است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha