• سه‌شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99080603275
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان:

تعداد مبتلایان کرونا در اردستان دو برابر آمار رسمی است

تعداد مبتلایان کرونا در اردستان دو برابر آمار رسمی است

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا که روزانه در شهرستان اردستان اعلام می‌شود ممکن است ۲ برابر بیشتر از آمار رسمی باشد.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از دو هفته گذشته شاهد اوج بستری بیماران کرونایی در بیمارستان اردستان بودیم، ولی کم‌کم این تعداد کاهش پیدا کرد و در چند روز اخیر وضعیت بستری بیماران بهتر شده است.

وی با بیان اینکه به مردم توصیه می‌کنیم به محض مشاهده اولین علامت بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند، افزود: بعضی بیماران زمانی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که حتی یک هفته از مریضی آن‌ها گذشته و این موضوع کار را برای کادر درمانی سخت‌تر خواهد کرد. تمام تلاش همکاران ما این است که موارد مبتلا و یا مشکوک به ویروس کرونا را هرچه زودتر شناسایی کنند تا میزان گردش این ویروس در جامعه کاهش پیدا کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه هنوز دستورالعمل‌های جریمه‌های فردی و گروهی ستاد ملی کرونا به شهرستان ابلاغ نشده، گفت: محدودیت‌هایی که هفته‌های گذشته انجام شد مردم را بیش از گذشته نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها الزام کرد تا جایی که استفاده از لوازم بهداشتی از جمله دستکش و ماسک تا ۷۰ درصد افزایش داشته است.

ذبیحی گفت: همه افراد جامعه در خطر ابتلا به بیماری قرار دارند، ولی در حال حاضر تنها از افراد دارای علائم کرونا از جمله زنان باردار، بیماران بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای و ضعف ایمنی بدن، تست کرونا گرفته می‌شود. مابقی گروه‌های سنی جامعه ممکن است به کرونا مبتلا شوند و خدمات نیز دریافت کنند، ولی اسامی آن‌ها در آمار روزانه مبتلایان قرار نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه غربالگری گسترده کرونا برای تمام گروه‌های سنی در شهرستان اردستان به روش‌های مختلف از جمله تلفنی انجام شده و به افراد دارای علائم مشکوک نیز در مراکز ۱۶ ساعته خدمات رسانی می‌شود، تأکید کرد: بیشتر بیمارانی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده از اعضای یک خانواده بوده و یا با یکدیگر ارتباط نزدیکی داشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha